اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس تاکید کرد

موضع‌گیری برای پایمال شدن حقوق با اشراف بر آگاهی از حقوق

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید با آگاهی نسبت به موضوع به قضاوت یا موضع‌گیری در خصوص پایمال شدن حقوق خود در جامعه بپردازند.

موضع‌گیری برای پایمال شدن حقوق با اشراف بر آگاهی از حقوق

مهدی عیسی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هویت فرهنگی ایرانی از نکاتی است که باید در منشور حقوق شهروندی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: حفظ و پاسداشت فرهنگ ایرانی اعم از میراث ملموس و غیر ملموس که هویت تاریخی و فرهنگی ایرانیان است باید در منشور حقوق شهروندی گنجانده شود.

عیسی‌زاده تصریح کرد: بسیاری از قوانین لازم برای اجرای قانون حقوق شهروندی وجود دارد که باید رعایت شود و اگر قوانینی نیازمند تدوین و تصویب باشد باید پیگیر باشیم تا دولت در راستای تغییر آن بکوشد و لایحه مربوطه به حقوق شهروندی را به اجرا در آورد.

وی خاطرنشان کرد: دولت قدرت خود را ناشی از ملت می‌داند و در مقابل، ملت مسئولیت دارد و شهروند نیز از حقوق و تکالیف متقابل در ارتباط با دولت برخوردار است.

عیسی‌زاده افزود: از جمله حقوق شهروندی می‌توان به آزادی عقیده، آزادی بیان، تساوی در مقابل قانون، مصون بودن جان و مال، مسکن و شغل از تعرض، تشکیل اجتماعات، انتخاب شغل دلخواه، تأمین اجتماعی، آموزش و پرورش رایگان، حق دادخواهی و... را نام برد.

وی اظهار داشت: ضرورت دارد هر شهروندی ابتدا به دنبال شناخت و آگاهی از حقوق خود باشد و بداند به عنوان یک ایرانی، یک کارمند، یک کارگر و ….دارای چه حقوقی هست.

عیسی‌زاده با تاکید بر آشنایی مردم از حقوق شهروندی، افزود: مردم باید با آگاهی نسبت به موضوع به قضاوت یا موضع‌گیری در خصوص پایمال شدن حقوق خود در جامعه بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه امروز مردم به آن احتیاج مبرم دارند، آمار و ارقام نیست بلکه بینش جامعه شناسانه است که به یاری آن بتوانند تأثیر رویدادهای عظیم دامنه‌دار را در زندگی خصوصی و فعالیت‌های اجتماعی خود و دیگران ارزیابی کنند.

انتهای پیام/61007/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول