اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا:

قوانین پژوهشی دارای ثبات باشند/ در زمینه توجه به پژوهش به بلوغ نرسیده‌ایم

رئیس دانشگاه بوعلی‌ سینا با بیان اینکه قوانین پژوهشی دارای ثبات نیستند، گفت: هنوز در زمینه توجه به پژوهش به بلوغ نرسیده‌ایم.

قوانین پژوهشی دارای ثبات باشند/ در زمینه توجه به پژوهش به بلوغ نرسیده‌ایم

محمدعلی زلفی‌گل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: هدف از هفته پژوهش فرهنگ‌سازی در زمینه توجه به این مهم است تا بتوان جایگاه پژوهش را در علم و فناوری بالا برده و یادی از پژوهشگران کرد.

وی عنوان کرد: پیشرفت در عرصه پژوهش نیازمند سه عامل اصلی نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و منابع انسانی است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: در ایران نرم‌افزار لازم وجود دارد و گفتمان کشور بر پایه‌های علمی نهادینه شده به طوری که در سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب نیز بحث علم همیشه مد نظر قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به این موضوع که اسلام دین دانش‌بنیان است افزود: تفکر دانشجویان، اساتید و پژوهشگران به این نتیجه رسیده که برای حل مشکلات مختلف، باید به سراغ اقتصاد دانش‌بنیان رفت.

زلفی‌گل مشکل اصلی را در بخش سخت‌افزاری دانست و بیان داشت: بخش سخت‌افزاری دارای مشکل اصلی است زیرا با نبود بودجه کافی نمی‌توان آزمایشگاه‌ها و تجهیزات لازم را برای پژوهشگران فراهم کرد.

وی بخش سخت‌افزار موجود را در شأن اساتید و پژوهشگران ندانست و گفت: قوانین پژوهشی دارای ثبات نیست و هر گروه سیاسی با سلیقه خود این قوانین را تغییر می‌دهد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا ایرانی‌ها را توانمند و با هوش بسیار بالا دانست و ادامه داد: باید ملزومات را برای فعالیت پژوهشگران فراهم کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: متأسفانه در زمان محدودیت‌ها، اولین جایی که اعتبارات آن نادیده گرفته می‌شود بخش پژوهش است و در این زمینه هنوز به بلوغ نرسیده‌ایم.

زلفی‌گل تصریح کرد: باید جایگاه پژوهش در بین مسئولان و مردم نشان داده شود تا بتوان حکومت و نظام را به بالندگی هر چه بیشتر برسانیم.

وی از مسئولان و نمایندگان خواست تا لایحه‌ای برای تخصیص بودجه و اعتبار لازم و کافی در زمینه پژوهش به مجلس ارائه دهند چراکه در این بحث نیاز به قوانین ثابت داریم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا اذعان داشت: در سال گذشته 3 میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه پژوهشی به دانشگاه بوعلی تخصیص داده شد که تنها 30 درصد آن تحقق پیدا کرده است.

این مسئول ادامه داد: این در حالی است که با توجه به تعداد اساتید و پژوهشگران حداقل باید 12 میلیارد تومان از بودجه پیش‌بینی شده تخصیص می‌یافت.

زلفی‌گل در پایان سخنانش تأکید کرد: هزینه در راه پژوهش به معنای سرمایه‌گذاری برای آیندگان است پس باید مد نظر ویژه باشد.

انتهای پیام/89028/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول