اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای هنرهای تجسمی خراسان شمالی:

شهرداری بجنورد مدیریت تخصصی زیباسازی را به هنرمندان واگذار کند

عضو شورای هنرهای تجسمی خراسان شمالی تاکید کرد: شایسته است تا شهرداری مدیریت تخصصی زیباسازی را به هنرمندان بجنوردی واگذار کند.

شهرداری بجنورد مدیریت تخصصی زیباسازی را به هنرمندان واگذار کند

علی قلی‌زاده امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بجنورد بیان داشت: زیباسازی در شهرها یک مقوله تخصصی است که لازم است هنرمندان و صاحب‌نظران راجع به آن تصمیم‌گیری کنند و لازم است شهرداری بجنورد مثل تمامی شهرهای بزرگ و موفق، مدیریت زیباسازی را به هنرمندان بسپارد.

وی افزود: شهرداری می‌تواند با فراخوان از هنرمندان استان که در رشته‌های حجم و مجسمه‌، نقاشی ،گرافیک و هنرهای صنایع دستی که در یک فرآیند انتخاباتی هیئت امنا یا کانونی را تشکیل می‌دهند، مدیریت تخصصی زیباسازی را به هنرمندان بجنوردی بسپارد.

عضو شورای هنرهای تجسمی خراسان شمالی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر می‌تواند با تأیید مصوبه تشکیل کانون هنرمندان زیر نظر معاونت اجتماعی و فرهنگی؛ با ایجاد یک تشکیلات ضابطه‌مند، هنرمندان شهر را مطابق یک فرایند دموکراتیک مطابق یک دستورالعمل مشخص برای زیباسازی شهر، مشارکت ‌دهد.

وی گفت: به طور حتم با ایجاد این کانون، منتقدان و هنرمندان می‌توانند با قرار گرفتن در این کانون نظرات و تصمیمات خود را در مورد زیباسازی شهر به صورت علمی ارائه کنند و در یک فرآیند دموکراتیک هر نظر و انتقادی دارند را در صورت تأیید یک جمع متخصص، عملی کنند و بار انتقادات از مجموعه شهرداری که بیشتر جنبه عمرانی دارد برداشته شود.

این دانشجوی کارشناس ارشد پژوهش هنر اظهار امیدواری کرد تا با ایجاد این کانون، زیباسازی شهر بجنورد از نوروز 93 به صورت عملی و با تجربه موفق شهرهایی چون مشهد مقدس در این شهر محقق شود.

به گزارش فارس، بجنورد با دارا بودن دو منطقه شهری و همچنین شهرداری مهر دارای 211 هزار نفر جمعیت است.

این شهر در مسیر دو قطب زیارتی و تفریحی یعنی مشهد مقدس و شمال قرار دارد.

انتهای پیام/63002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول