اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قهرمان کرمانی اتومبیلرانی:

اتومبیلرانی یک ورزش تکنیکی و فکری است

قهرمانان اتومبیلرانی استان کرمان گفت: اتومبیلرانی یک ورزش تکنیکی و فکری است و یک راننده حرفه‌ای باید سرعت عمل، دید خیلی سریع و هوش خوبی داشته باشد.

اتومبیلرانی یک ورزش تکنیکی و فکری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فرزانه اقبالی از قهرمانان اتومبیلرانی استان کرمان است که موفق شد در چند مسابقه داخلی مقام‌های اول تا سوم را کسب کند.

وی در دومین مسابقه قهرمانی سولو «اسلالوم» که هشتم آذر ماه سال جاری در پیست اتومبیلرانی مجموعه آزادی تهران برگزار شد، پس از پایان راند دوم و محاسبه خطاها از استان کرمان با خودروی شماره 13 قهرمان این دوره از مسابقات شد.

موفقیت این قهرمان کرمانی بهانه‌ای شد که گفت‌وگویی تفصیلی با وی داشته باشیم.

فارس: چند سال در این رشته ورزشی فعالیت دارید؟

حدود سه سال است که فعالیت خود را در رشته اتومبیلرانی به صورت جدی آغاز کردم و مشوق من، پدر و برادرم بودند.

از کودکی به ماشین علاقه زیادی داشتم، همیشه عاشق سرعت بودم و وقتی که بزرگتر شدم، تفریحی ماشین‌سواری می‌کردم، اما کم‌کم به فعالیت حرفه‌ای در این رشته تبدیل شد.

فارس: تاکنون چه مقام‌هایی به دست آورده‌اید؟

در مسابقات مختلف مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادم و در دومین مسابقه قهرمانی سولو «اسلالوم» که هشتم آذر ماه سال جاری در پیست اتومبیلرانی مجموعه آزادی تهران برگزار شد، 76 نفر از 9 استان شامل تهران، یزد، مرکزی، البرز، آذربایجان غربی، کرمان، آذربایجان شرقی، قزوین و خوزستان شرکت کردند.

برای این مسابقه دو کلاس در نظر گرفته شده بود که به ترتیب در کلاس اختصاصی بانوان، 18 شرکت کننده و در کلاس آقایان 58 شرکت کننده حضور داشتند.

مسابقه در دو راند برگزار شد که در راند اول زمان تمام 76 شرکت کننده ثبت شده و سپس 9 نفر برتر کلاس بانوان و 20 نفر برتر کلاس آقایان به راند دوم راه پیدا کردند پس از پایان راند دوم و محاسبه خطاها من از استان کرمان با خودروی شماره 13 قهرمان این دوره از مسابقات شدم.

همچنین در سال 90 در مسابقات اتومبیل‌رانی اسلالوم بانوان کرمان در بین 20 شرکت کننده نایب قهرمان و در سال 91 قهرمان مسابقات کرمان شدم.

در سال 92 در مسابقات اسلالوم جام کرمان موتور که در اردیبهشت ماه برگزار شد، رتبه سوم استان کرمان شدم و در مسابقاتی که در آبان ماه سال جاری با شرکت استان‌های یزد و کرمان برگزار شد، مقام اول را کسب کردم.

فارس: چند سال است که در رشته اتومبیلرانی فعالیت می‌کنید؟

حدود سه سال است و از همان ابتدا موفق شدم، نتایج خوبی بگیرم و امیدوارم که این پیروزی‌ها ادامه داشته باشد.

فارس: برای فعالیت در این رشته چه نکاتی از همه مهم‌تر است؟

اتومبیلرانی نه‌تنها یک ورزش جسمی هست و آمادگی بدنی خوبی نیاز دارد، بلکه یک ورزش تکنیکی و فکری است و یک راننده حرفه‌ای باید سرعت عمل، دید خیلی سریع و هوش خوبی داشته باشد و این رشته قدرت تصمیم‌گیری خیلی سریعی نیاز دارد.

فارس: مهمترین ویژگی‌هایی که یک اتومبیلران باید داشته باشد، چیست؟

در درجه نخست باید نترس باشد و اعتماد به نفس داشته باشد و خانم‌ها اگر کمی خودباور باشند، می‌توانند در همه رشته‌ها موفق شوند.

فارس: چه پیامی برای علاقه‌مندان این رشته دارید؟

سعی کنند که نکات ایمنی را رعایت کنند و فریب هیجان سرعت را نخورند و بدانند که هر چند رانندگی آنها خوب باشد، اما رانندگان ناوارد هم زیاد هستند که موجب خیلی تصادف‌ها می‌شوند و کسانی که می‌خواهند حرفه‌ای شوند باید تمرین و تلاش کنند.

فارس: اسلالوم‌ چه رشته اتومبیلرانی است؟

اسلالوم‌ مسیر مارپیچی‌ است‌ که‌ به‌ وسیله‌ پایلون‌ها طراحی‌ می‌شود و فاصله‌ پایلون‌ها به‌ اندازه‌‌های مختلف است و نحوه‌ چینش‌ آنها به‌ طراح‌ مسابقه‌ بستگی‌ دارد.

از زمان‌ استارت‌ باید بدون‌ برخورد با مانع‌ از بین‌ آنها رد شد و گاهی‌ اوقات‌ طراح‌ سخت‌گیری‌ می‌کند و از راننده‌ می‌خواهد که‌ همان‌ مسیر مارپیچ‌ را با دنده‌ عقب‌ و همان‌ سرعت‌ برگردد.

-----------------------------

گفت‌وگو از: علی نجف‌پور

-----------------------------

انتهای پیام/80022/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول