اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری:

طرح جامع گردشگری تالاب بین‌المللی چغاخور تصویب شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از تصویب طرح جامع گردشگری اراضی پیرامون تالاب بین‌المللی چغاخور خبر داد.

طرح جامع گردشگری تالاب بین‌المللی چغاخور تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مژگان ریاحی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل، اظهار کرد: طرح جامع گردشگری اراضی پیرامون تالاب بین‌المللی چغاخور در کارگروه گردشگری استان به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه مطالعات این طرح به مدت دو سال به طول انجامیده است، گفت: مطالعات این طرح توسط شرکت مشاور و تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام شده است.

ریاحی رعایت تمامی اصول توسعه پایدار برای حفظ اکوتوریسم منطقه و توسعه گردشگری در روستاهای حاشیه این تالاب را از نکات مهم این طرح برشمرد و افزود: این طرح که پس از دو مرحله بررسی در گروه‌های کارشناسی نهایی شد، اراضی حاشیه تالاب به سه منطقه عمده تقسیم و کاربری‌های قابل استقرار در هر یک از نواحی مذکور به صورت کاربری‌های مجاز و کاربری‌های ممنوع تقسیم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این طرح برای اولین بار برای نظارت بر توسعه در جهات مختلف از جمله گردشگری، انتقال آب، کشاورزی و توسعه روستایی، نظام مدیریت یکپارچه تحت عنوان سازمان عمران و توسعه عمران چغاخور با حضور بخش‌های ذیربط پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/68001/صا20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول