اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان خبر داد

ارتقاء سطح 5 منطقه اکولوژیک استان همدان به منطقه شکارممنوع

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از ارتقاء سطح حفاظتی پنج منطقه اکولوژیک استان به منطقه شکار ممنوع خبر داد.

ارتقاء سطح 5 منطقه اکولوژیک استان همدان به منطقه شکارممنوع

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، قربانعلی محمدپور اظهار کرد: با توجه به مطالعات و بررسی‌های منطقه‌ای پنج منطقه اکولوژیک و حساس استان به پیشنهاد این اداره کل و موافقت سازمان حفاظت محیط زیست به منطقه شکار ممنوع ارتقاء یافت.

وی با بیان اینکه مناطق شکارممنوع قینرجه، کرفس، علوی، آردوشان و طاحون‌آباد حدود 87 هزار و 689 هکتار وسعت دارد، افزود: در حال حاضر مناطق شکارممنوع استان بیش از 8.09 درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: ارتقای سطح حفاظتی این مناطق با هدف حفظ و حراست حداکثری از تنوع زیستی و اجرای مدیریت یکپارچه از مناطق حفاظت شده در استان همدان و استان‌های همجوار است.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته وسعت مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست اعم از مناطق شکار ممنوع و منطقه حفاظت شده 133 هزار و 33 هکتار بود که این رقم در حال حاضر به 218 هزار و 722 هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان همدان 6 منطقه حفاظت شده و 11 منطقه شکار ممنوع وجود دارد که نسبت وسعت این مناطق نسبت به وسعت استان 11.22 درصد 22/11 درصد است که این رقم در گذشته6.71 درصد بوده است.

انتهای پبام/89006/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول