اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تأکید کرد

لزوم سرمایه‌گذاری متناسب در حوزه صنعت و کشاورزی

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه صنعت و کشاورزی، گفت: طرح جدیدی به عنوان آموزش، تولید، بازاریابی و فروش داریم که از آموزش به سمت تولید، بازاریابی و فروش حرکت دارد.

لزوم سرمایه‌گذاری متناسب در حوزه صنعت و کشاورزی

کوروش پرند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام با بیان این‌که ما مفهومی با عنوان دریچه جمعیتی داریم، اظهار کرد: در حال حاضر و در سال‌های گذشته ما در بهترین وضعیت پنجره جمعیت قرار داشتیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: اگر از این ظرفیت به نحو احسن و بهینه استفاده کنیم، یک فرصت است و اگر به صورت بهینه مورد استفاده قرار نگیرد، یک تهدید برای ما است.

وی با اشاره به این مطلب که دریچه جمعیت به مفهومی اطلاق می‌شود که نسل جوان فعالی که می‌توانند وارد بازار کار شوند به ماکزیمم خود برسند، عنوان داشت: این پدیده در بعضی از کشورها 50 تا 100 سال طول می‌کشد تا برسد و در برخی کشورها نیز چندین قرن، که در حال حاضر کشور ما در این مرحله قرار دارد و ما باید این را به یک فرصت برای کشور تبدیل کنیم.

این مسئول در ادامه با اعلام این‌که 66 درصد دانشجویان ما در حوزه کارشناسی هستند گفت: در حوزه آموزش‌های نظری، آموزش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ما عملیاتی یا مبتنی بر محیط کار و متناسب با نیاز بازار کار نیست.

پرند، خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که در نظام آموزش عالی ما بسیار مهم است موضوع تربیت تکنسین و فوق دیپلم است که ما کمتر از 20 درصد در نظام آموزشی تربیت تکنسین، 3.5 درصد در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و 10.5 درصد در دانشگاه جامع علمی کاربردی و در مجموع با ماکزیمم 15 درصد تربیت تکنسین و فرد مهارتی در این بخش‌ها انجام می‌شود.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه صنعت و کشاورزی، ابراز کرد: طرح جدیدی به عنوان آموزش، تولید، بازاریابی و فروش داریم که از آموزش به سمت تولید، بازاریابی و فروش حرکت دارد.

وی تصریح کرد: طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با صندوق مهر امام رضا، از تفکر تعاون، صندوق، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای، کار آفرینان، پشتیبانان و صاحبان صنایع از آنان به عنوان یک مدل ترکیبی استفاده می‌کند.

انتهای پیام/82002/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول