اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر شهرسازی افغانستان اعلام کرد

آمادگی افغانستان برای سرمایه‌گذاری در مشهد

وزیر شهرسازی افغانستان از آمادگی این کشور برای سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌برخوردار مشهد خبر داد.

آمادگی افغانستان برای سرمایه‌گذاری در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عصر امروز در نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با وزیر شهرسازی افغانستان بر توسعه مناسبات سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فرهنگی، تجاری، اقامتی، تفریحی و مسکونی در مناطق کم‌برخوردار مشهد تاکید شد.

وزیر شهرسازی افغانستان در این نشست با اشاره به فرهنگ عمیق ایران و افغانستان، سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و کم‌برخوردار مشهد را مورد تاکید قرار داد و گفت: افغانستان آمادگی دارد در این مناطق با سیاست‌های شورای شهر و شهرداری سرمایه‌گذاری کند و منافع و تسهیلات آن را در همان مناطق مورد استفاده قرار دهد.

حسن عبداللهی مخارج و هزینه زیارت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) را برای زائران زیاد دانست و خاطرنشان کرد: ما ضمن رعایت امانت‌داری و صداقت در رفتار می‌توانیم پروژه احداث زائرسرای ارزان قیمت را اجرا کنیم.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با ابراز خرسندی از پیگیری امور کشور افغانستان در مشهد با بیان اینکه در شورای سوم بسته‌های اقتصادی تعریف شده گفت: سرمایه‌گذار از هر گوشه دنیا می‌تواند برای اجرای پروژه‌های تفریحی، فرهنگی، اقامتی و مسکونی و روان‌سازی خدمات در سایت شهرداری بیاید و به صورت یکنواخت و خارج از هرگونه رانت و زیاده‌خواهی در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری شرکت کند.

کمال سروی‌ها افزود: ارتباط تنگاتنگ با افغانستان به لحاظ فرهنگی یک ضرورت است.

محمد آصفی عضو هیئت رئیسه شورا نیز در این دیدار گفت: باید به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی دو کشور در زیرساخت‌ها و مسائل فرهنگی توجه شود.

محمد جهان‌بخش عضو کمیسیون امور اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه توسعه و تضمین روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در کشور ایران و افغانستان را جزئی از ضرورت‌ها خواند و گفت: امروزه حلقه مفقوده اشتغال در کشور ما و افغانستان آموزش و مهارت است و به دلیل اینکه آموزش و مهارت نداریم با مشکل بیکاری مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در روابط ایران و افغانستان در کنار کار اقتصادی باید به مسائل فرهنگی پرداخته شود.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول