اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

گلایه‌مندی خدمت‌رسانان به زوار کربلا در شلمچه

در اقدامی تامل برانگیز تعدادی از خدمت‌رسانانی که به زوار کربلا در شلمچه به آنها نوشیدنی، چای، آب و یا وعده ای غذا می‌دادند به اجبار به گلزار شهدای شلمچه جابه جا شده‌اند و از این وضعیت بسیار گلایه‌مند و ناراضی هستند.

گلایه‌مندی خدمت‌رسانان به زوار کربلا در شلمچه

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، هر ساله درست همین حوالی‌ست که کاروان‌های عشق راهی کربلای معلی می‌شوند تا خالصانه و از نزدیک برای نخستین و یا چندمین بار مرقد آقا اباعبدالله الحسین را زیارت کنند و جان و دلی تازه‌تر.

کاروان‌هایی چندنفره و یا چندصد نفره با عزمی راسخ و عشقی لبریز از نام و یاد شهدای دشت کربلا، دل را رهسپار مرز و دیاری می‌کنند که جز با نوای «یا حسین» شنیده نمی‌شود.

زائران از اقصی نقاط کشور در انتظار چنین روزهایی هستند و از کوله‌باری که در دست دارند و بار سفری که بسته‌اند به خوبی می‌توان حال و هوایشان را دریابید.

بسیاری پیاده و تعدادی هم سواره به سوی حرم کربلایی امام حسین(ع) عازم می‌شوند و این دل‌های عاشق کربلا هیچ تابستان و پاییز و بهار و تابستان نمی‌شناسد.

هر ساله در ایام محرم و صفر، زمزمه‌های باز شدن مرز کربلا از سوی مرز شلمچه شنیده می‌شود و مسئولان در تکاپو برای برنامه‌ریزی اقدامات لازم در این خصوص می‌شوند تا این سفرهای زیارتی به سهولت انجام پذیرد و مشکلی گریبانگیر زائری نشود.

البته زوار کم و بیش با مشکلاتی هم مواجه می‌شوند که رفع آنها با سیاست‌های مسئولان، گاهی زود و گاهی با تاخیری غیرقابل انتظار روبه رو خواهد شد اما با وجود همه این خستگی‌ها دست از تصمیمشان برای عزم به سوی کربلا دست برنمی‌دارند.

در این گزارش نقطه هدف، خدمت رسانانی هستند که با وجود همه مشغله‌ای که دارند این روزها دنیا را رها کرده‌ و دل را پای اخلاص گذاشته‌اند تا به زواری که از شلمچه راهی کربلا می‌شوند خدمتی هر چند ناچیز کنند. افرادی که یا نیت کرده‌اند برای خدمت به زوار عازم کربلا گامی هر چند کوچک بردارند اما موانع سر راهشان این اجازه را از آنها گرفته است و یا ...

در اقدامی تامل برانگیز تعدادی این افراد که در مسیر زوار به آنها نوشیدنی، چای، آب و یا وعده ای غذا می‌دادند به اجبار به گلزار شهدای شلمچه جابه جا شده‌اند و از این وضعیت بسیار گلایه‌مند و ناراضی هستند.

*به گلزار شهدا منتقل شده‌ایم

یکی از این افراد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: از مرز شلمچه که وارد عراق می‌شوید بسیاری از خدمت رسانان و مردم از اقشار مختلف و از پیر و جوان به زوار در مسیر خدمات می‌دهند و این امر باعث خوشحالی زوار و البته رضایت خاطر خود این افراد می‌شود.

وی گفت: من و خانواده‌ام نیز قصدمان بر این بود که امسال چنین اقدامی را انجام دهیم و چون خودمان سعادت زیارت مرقد آقا اباعبدالله الحسین را پیدا نکردیم از این طریق نیت داشتیم خدمتی به زائران حرم اماممان کرده باشیم.

این شهروند خرمشهری تصریح کرد: پس از مهیا کردم مایحتاج خوراکی که البته میان وعده‌ای برای زوار محسوب می‌شود در مسیر تردد زوار مستقر شده‌ایم اما به اجبار برخی از دوستان به گلزار شهدای شلمچه آورده شده‌ایم و این اقدام ما را بسیار رنجیده خاطر کرده است.

*برای خدمت به زوار کربلا نیت کرده‌ایم

وی ادامه داد: از مسئولان می‌خواهیم نسبت به رفع مشکل ما خدمت رسانان به زوار کربلای معلی اقدام کنند زیرا هر ساله هزاران زائر در این ایام رهسپار کربلا می‌شوند و با توجه به اینکه در مرز عراق خدمت رسانان عراقی در انتظار زوار ما هستند چه خوب است که این حرکت خداپسندانه در مرز شلمچه و پیش از خارج شدن زوار از خاک کشورمان محقق شود تا این حرکت مسیر منسجمی را به خود گیرد.

استقرار ایستگاه‌های کوچک صلواتی و توزیع غذا و آب و میان وعده به زوار از دیگر اقدامات این خدمت رسانان بوده است که اکثر آنان آبادانی و خرمشهری هستند.

با توجه به بروز این مشکل و اینکه سرمنشا خاصی برای جلوگیری از این حرکت خدمت رسانان نیافتیم درصدد برآمدیم تا موضوع را از طریق نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی پیگیری و دنبال کنیم.

*شهروندان تماس‌های مکرری می‌گیرند

عبدالله سامری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: در چند روز اخیر تماس‌های مکرری از سوی برخی شهروندان خرمشهری مبنی بر جلوگیری از خدمت رسانی به زوار عازم کربلا در مرز شلمچه با توجه به انتقالشان به گلزار شهدای این منطقه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در همین راستا درصدد رفع این مشکل برآمدم و این موضوع را از طریق فرمانداری پیگیری کردم اما ظاهرا فرماندار نیز از گلایه مندی خدمت رسانان به زوار و انتقال آنان به گلزار شهدای شلمچه بی‌اطلاع بود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه هر ساله در اربعین حسینی مسیر تردد زوار به سوی کربلای معلی باز می‌شود امیدواریم که مسئولان همکاری بیشتری کنند و اجازه دهند حال و هوایی که در آن سوی مرز شلمچه و در خاک عراق برای استقبال و پذیرایی از زوار ایرانی صورت می‌گیرد در خاک شلمچه هم محقق شود.

*مسئولان خدمت رسانان را دلسرد نکنند

وی خاطرنشان کرد: اینکه چه اقدامی منجر به جلوگیری از خدمت رسانی این خدمت رسانان شده است را همچنان در حال پیگیری هستیم اما امیدواریم هر چه زودتر این قضیه حل و فصل شود زیرا امسال با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته 20 روز پیش از اربعین حسینی، مرز شلمچه برای تردد زوار باز شده است.

سامری تصریح کرد: امسال با توجه به زودتر باز شدن مرز شلمچه برای تردد زوار به کربلا حال و هوای عجیب و غیرقابل وصفی در این منطقه برپاست و دل‌ها همه حسینی‌وار به سوی کربلا پرواز می‌کنند، مسئولان باید بر این شوق و شور بیفزایند و خدمت رسانان را دلسرد و ناامید از پذیرایی و بدرقه زوار نکنند.

به راستی شلمچه؛ مشهد است، کربلا است و مامن شهداست. زوار با پاهایی برهنه و با تن‌پوش‌هایی سیاه قصد طی کردن این مسیر کربلایی را دارند خدمت به آنها دلی پاک می‌خواهد و صمیمی. و چه بهتر است این دل‌ها را با نگاهی کربلایی همراهی کنیم.

------------

مریم خبازی

--------------

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول