اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته حمل و نقل

قطار محلی طبس ـ مشهد به کوپه‌ای ارتقا یافت

مدیرکل راه آهن شرق گفت: قطار محلی طبس ـ مشهد از سالن‌های اتوبوسی به سالن‌های کوپه‌ای خواب ارتقا یافت و نخستین سیر خود را آغاز کرد.

قطار محلی طبس ـ مشهد به کوپه‌ای ارتقا یافت

محمد پورفخری بهابادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: همزمان با هفته حمل و نقل، قطار محلی طبس ـ مشهد از سالن‌های اتوبوسی به سالن‌های کوپه‌ای خواب ارتقا یافت و نخستین سیر خود را آغاز کرد.

مدیرکل راه آهن شرق گفت: هم‌اکنون قطار محلی طبس ـ مشهد و بالعکس به سالن رستوران مجهز است و با چهار سالن مسافری که هر سالن آن 11 کوپه‌ی 6 نفره دارد، ظرفیت جابجایی 264 نفر مسافر را دارد.

محمد پورفخری بهابادی ادامه داد: این قطار روزهای زوج ماه از طبس به سمت مشهد و روزهای فرد ماه از مشهد به سمت طبس حرکت می‌کند و هزینه‌ی بلیت آن به ازای هر نفر بین 125 هزار ریال تا 155 هزار ریال متغیر است.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز سال جاری تاکنون تعداد 925 هزار و 760 نفر مسافر در محدوده راه‌آهن شرق جابه جا شده‌اند.

مدیرکل راه آهن شرق درباره میزان حمل بار در این اداره کل نیز اظهار داشت: طی هشت ماه نخست سال جاری 3 میلیارد و 30 میلیون و 683 هزار تن کیلومتر بار ناخالص در این اداره کل حمل شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از 19 درصد افزایش برخوردار است.

وی افزود: همچنین در این مدت یک میلیارد و 673 میلیون و 423 هزار تن کیلومتر بار خالص در این اداره کل حمل شده است که نسبت به سال گذشته 14 درصد رشد دارد.

پورفخری بهابادی بیان کرد: طی هشت ماه نخست امسال 89 هزار و 210 تن زغال‌سنگ در اداره کل راه آهن شرق حمل شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود سه برابر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم عمر کوتاه اداره کل راه‌آهن شرق، اما این اداره کل از نظر میزان تناژ بارگیری در بین نواحی هجده‌گانه راه آهن کشور، جایگاه سوم را دارد.

اداره کل راه‌آهن شرق با بیش از یک‌هزار کیلومتر ریل و 40 ایستگاه، طولانی‌ترین خط آهن کشور است که از بافق در استان یزد تا کاشمر در استان خراسان رضوی امتداد دارد.

انتهای پیام/90001/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول