اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سی و چهارمین جلسه شورای شهر گرگان؛

اتهام به ناکارآمدی شورا با فصل‎الخطاب قرار دادن قانون پاسخ داده شد

یک عضو شورا در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان روند فعالیت‎های این نهاد در انتخاب شهردار را به گونه‎ای مورد اتهام و ناکارآمدی قرار داد در حالی که به گفته رئیس شورا وزارت کشور در ارائه پاسخ کتبی تعلل کرده است.

اتهام به ناکارآمدی شورا با فصل‎الخطاب قرار دادن قانون پاسخ داده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بنا به گفته رئیس شورای اسلامی شهر گرگان قرار بود شنبه شب در سی و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان لوایح زیادی مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد اما بخش زیادی از زمان، صرف چرایی عدم انتخاب و معرفی شهردار گرگان شد.

بحث و گفت‎وگوها از زمانی داغ شد که رئیس شورای اسلامی شهر گرگان اعلام کرد که دیگر به صلاح شهروندان نیست روند طولانی شدن شهردار منتخب گرگان را ادامه دهیم.

ناصر گرزین از تلاش همکاران خود در شورا و شهرداری گرگان که نهایت همکاری را برای رسیدن به هدف دنبال کردند قدردانی کرد و افزود: اعضای 13 نفره از ابتدای فعالیت خود در شورای شهر هم‎قسم شدند که در راستای رفاه حال شهروندان و بهبود وضعیت شهر گام بردارند.

گرزین که از ابتدای ریاست خود در شورای چهارم همواره بر تعامل 13 نفره اعضا تاکید داشت، در صحن علنی شورا به ناکارآمدی مجموعه شورا متهم شد و سخنان وی در تعیین تکلیف وضعیت شهردار گرگان باعث شد تا عضو همیشه مخالف شورا این بار نیز از مجموعه انتقاد کند.

چراغعلی: شورا باید تمام کارهای خود را برای معرفی شهردار تعطیل کند

عبدالرضا چراغعلی در کمال ناباوری اعضای شورای اسلامی شهر گرگان از عدم ارائه نامه شهردار منتخب از سوی شورا به وزارت کشور خبر داد و بیان داشت: موضوع نامه شهردار منتخب گرگان هنوز به دفتر وزیر کشور نرسیده است.

این عضو شورا با بیان اینکه شورا باید تمام کارهای خود را تعطیل و به موضوع انتخاب شهردار رسیدگی کند، گفت: باید هرچه زودتر نسبت به معرفی شهردار اقدامات لازم صورت بگیرد.

ارائه این سخنان واکنش رئیس شورا و سایر اعضا را در پی داشت به طوری که بدون هیچ فوت وقتی ناصر گرزین با فصل‎الخطاب قرار دادن قانون پاسخ چراغعلی را داد و گفت: قانون وقت 10 روزه را برای وزارت کشور تعیین کرده تا حکم شهردار را صادر کند، ما توقع داشتیم که وزارت کشور به رای اکثریت اعضای شورا احترام بگذارد و جواب این نهاد را حتی اگر منفی باشد به ما اعلام می‎کرد که حتی در این باره اجحاف صورت گرفته است.

گرزین با خطاب قرار دادن چراغعلی به نقض گفته‎هایش متذکر شد: شورای شهر با اجرای ترک تشریفات، اصلاح قانون مناقصات، سالم‎سازی مزایدات، نظارت بیشتر بر اجرای امورات شهری، ارتباط بیشتر با کارکنان شهرداری، پیشرفت طرح پروژه همسطح، بازگشایی خیابان ایرانمهر، اقدامات خوبی انجام داده است و ناکارآمد نشان دادن فعالیت‎ها دور از انصاف است.

در همین راستا بود که چراغعلی سخن خود را پس گرفت و گفت: منظورم این بود که شورای شهر در انتخاب شهردار ناکارآمد بوده است، ما اکنون زیر فشار قرار داریم، در هر خانه‎ای دو یا سه لیسانسه وجود دارد و انتخاب شهردار با مدرک دیپلم، به افکار عمومی فشار وارد می‎کند.

جواب‎های دو طرفه رئیس و این عضو شورا همچنان ادامه داشت که گرزین در مقام پاسخگویی گفت: همان شهرداری که انتخاب شده مورد نظر اکثریت جمع قرار گرفت لذا باید به نظر اکثریت احترام گذاشت، وزارت کشور نیز به مدرک شهردار منتخب ایرادی نگرفته است.

ربیعی: موفقیت و عدم موفقیت ماحصل کار شورایی است

حسین ربیعی دیگر عضو شورا گفت: همه اعضای شورا اگر به موفقیت برسند ماحصل کار شورایی بوده است و اگر موفق نشوند این عدم موفقیت شامل همه اعضا می‎شود.

وی ادامه داد: فضای به وجود آمده اصلا خوب نیست چراکه باید بودجه به‌زودی تعیین شود و ما نباید زمان را از دست بدهیم بنابراین وزارت کشور باید جواب‎مان را به زودی بدهد تا تکلیف خودمان را بدانیم.

جرجانی، یوسفی، نورا نیز نظرات خود را در تلاش‎های انجام شده در معرفی شهردار منتخب گرگان ارائه کردند و همه آنها بر این باور بودند که زودتر درباره وضعیت شهردار منتخب گرگان تصمیم نهایی گرفته شود.

انتهای پیام/83001/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول