اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی لاهیجان خبر داد

دستگیری 3 قاچاقچی چوب در لاهیجان

فرمانده انتظامی لاهیجان از کشف 257 اصله چوب قاچاق و دستگیری سه نفر قاچاقچی چوب در این شهرستان خبر داد.

دستگیری 3 قاچاقچی چوب در لاهیجان

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، محمد قاسمی عصر امروز در نشست انتظامی این شهرستان با تشریح چگونگی قاچاق چوب در لاهیجان اظهار کرد: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دنبال کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی با قطع درختان جنگلی در امر قاچاق چوب فعالیت دارند، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: با توجه به خسارات وارده به منابع طبیعی و ملی، ماموران اداره آگاهی با انجام گشت نامحسوس پلیسی سرانجام دو دستگاه خودروی نیسان که در حال حمل چوب بدون پروانه بودند را متوقف کرده و به مقر انتظامی انتقال دادند.

به گفته فرمانده انتظامی لاهیجان، ماموران اداره آگاهی پس از بررسی و تحقیقات از این دو خودرو مقدار 257 اصله چوب جنگلی قاچاق از نوع توسکا را کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به اینکه چوب‌های کشف شده برای سیر قانونی با تنظیم صورتجلسه به منابع طبیعی لاهیجان تحویل داده شد، گفت: در این راستا 3 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شدند.

قاسمی یادآور شد: با توجه به اینکه جنگل سرمایه ملی کشور است و قطع اشجار و قاچاق آن موجب ضربه زدن به اقتصاد کشور می‌شود، از شهروندان لاهیجانی می‌خواهیم در صورت مشاهده این گونه موارد مراتب را به پلیس 110 اعلام کنند. 

وی در ادامه به دستگیری سارقان منازل در لاهیجان اشاره کرد و متذکر شد: سارقان منازل با هشت فقره سرقت در لاهیجان در حالی که طرح سرقت دیگری را سرلوحه خود داشتند در دام پلیس افتادند و به ایستگاه آخر رسیدند.

فرمانده انتظامی لاهیجان تصریح کرد: با وقوع تعدادی سرقت منازل در نقاط مختلف شهر لاهیجان که موجب تشویش شهروندان شده بود دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی لاهیجان قرار گرفت.

وی افزایش کنترل‌های نامحسوس پلیس در سطح شهرستان را موجب پیدا شدن سرنخ‌هایی از یک دستگاه خودروی پراید در این سرقت‌ها ذکر کرد و اضافه کرد: با تعامل و همکاری پلیس آگاهی با گروه‌های عملیاتی سرانجام خودروی مورد نظر در یکی از خیابان‌های لاهیجان در حین پرسه زدن برای انتخاب سوژه‌های جدید متوقف و چهار سرنشین این خودرو به آگاهی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه افراد بازداشت شده همگی ساکن یکی از شهرهای جنوب غربی کشور بودند، خاطرنشان کرد: این افراد در بازجویی‌های اولیه انجام هرگونه اعمال جرم را انکار کردند.

این مسئول افزود: با توجه به شواهد و ادله ارائه شده از سوی ماموران، سارقان به جرم خود اعتراف کردند و 8 فقره سرقت از منازل لاهیجان را پذیرفتند.

به گفته وی، سارقان برای سرقت از منازل ابتدا با شناسایی منازل گران قیمت زنگ آن را می‌زدند و پس از اینکه مطمئن می‌شدند منزل خالی از سکنه است از طریق بالکن و یا تخریب درب ورودی به داخل می‌رفتند و اقدام به سرقت طلاجات و وجوه نقد در منازل می‌کردند.

قاسمی یادآور شد: با توجه به بررسی و تحقیقات به عمل آمده سارقان مذکور تحت تعقیب پلیس استان آذربایجان شرقی بودند که به همراه پرونده تکمیلی به محاکم قضایی تحویل داده شدند.

انتهای پیام/84001/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول