اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان اصفهان مطرح کرد

سهم اصفهان از افزایش صادرات بار هوایی کشور

عضو کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: از سهم صادرات 14 هزار تن بار هوایی در کشور سهم اصفهان با توجه به داشتن پایانه بار هوایی می‌تواند افزایش یابد.

سهم اصفهان از افزایش صادرات بار هوایی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان، محمدرضا کیانی در دومین جلسه کمیته حمل‌ونقل کمیسیون تجارت اتاق اصفهان راهکارهای توسعه حمل‌ونقل بار هوایی، اظهار داشت: از سهم صادرات 14 هزار تن بار هوایی در کشور سهم اصفهان با توجه به داشتن پایانه بار هوایی می‌تواند  افزایش یابد.

وی از تنظیم نرخ رقابتی کارگو با حل بار هواپیمای مسافربری خبر داد و گفت: ایجاد این نرخ رقابتی می‌تواند سهم حمل‌ونقل بار  هوایی را نسبت به گذشته چند برابر کند.

عضو کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان اصفهان، خواستار تهیه پیش‌نویسی به نمایندگان مجلس باهدف وضع تعرفه بر واردات باهدف کمک به توسعه صادرات بار هوایی شد و بیان داشت: اگر از هر 56 میلیارد کیلو کالایی که وارد کشور می‌شود یک تومان به ازای هر کیلو  تعرفه به تقویت زیرساخت صادرات بار هوایی اختصاص یابد، تحول گسترده‌ای در این زمینه شاهد خواهیم بود.

محمدرضا نیکبخت، مدیر پایانه بار هوایی اصفهان نیز اذعان داشت: راه‌اندازی پروازهای بار هوایی نیازمند حمایت سازمان  توسعه تجارت است تا با اختصاص یارانه به بار هوایی زمینه تقویت این پایانه را فراهم می‌سازد.

وی افزود: با وجود ایجاد ساختار فیزیکی پایانه بار هوایی و عقد قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی و رقابتی شدن قیمت حمل بار هوایی متأسفانه صادرکنندگان استان  از این ظرفیت درون استانی استفاده نمی‌کنند و همچنان با تقبل هزینه حمل اصفهان تا فرودگاه امام از طریق این فرودگاه بار خود را ارسال  می‌کنند.  

محمد میرانی، دیگر عضو این کمیته خواستار ایجاد شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در اصفهان شد و گفت: تشکیل این شرکت می‌تواند به توسعه و تقویت حمل‌ونقل استان در بخش هوایی، دریایی و ریلی کمک کند.

وی تأکید کرد: در گام نخست باید از ظرفیت شرکت هواپیمایی ترکیش ایر که هفته‌ای چهار پرواز به اصفهان دارد استفاده کرد و به مرور زمان خطوط پروازی را تقویت کرد.

میرانی خاطرنشان کرد: اختصاص یک پرواز چارتر به بار هوایی مستلزم هزینه بسیاری برای  کارگو است.

روشنک امامی مسئول کمیته تجاری‌سازی اختراعات کمیسیون تجارت اتاق اصفهان در این جلسه تصریح کرد: تجاری‌سازی کارگو ترمینال با استفاده از مهندسان مشاور می‌تواند در راه‌اندازی این مجموعه تسریع ایجاد کند.

وی تاکید کرد: طراح و مشاور پروژه باید تا بهره‌برداری آن در کنار پروژه باشند و نواقص احتمالی را برطرف کنند.

مهدی حاج کاظمیان مشاور بازرگانی اتاق اصفهان در این جلسه گفت: شناسایی بازارهای هدف صادراتی از جمله کشورهای  CIS می‌تواند به تقویت کارگو اصفهان کمک کند.

وی تصریح کرد: رونق بخشیدن به صادرات کالا به این کشورها و برقراری خط پروازی باری مستقیم می‌تواند صادرکنندگان را تشویق به فعالیت در این کشورها کند.

انتهای پیام/2301/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول