اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تجلیل از پژوهشگران برتر شهرستان آبیک صورت گرفت

از پخش کلیپ «ناچارنامه» تا تجلیل از مسئولان پژوهشگر آبیکی

در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر شهرستان آبیک، کلیپ «ناچارنامه» ساخته کانون سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک پخش و از مسئولان پژوهشگر این شهرستان تجلیل شد.

از پخش کلیپ «ناچارنامه» تا تجلیل از مسئولان پژوهشگر آبیکی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، به مناسبت هفته پژوهش با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک بعد از ظهر امروز همایش تجلیل از پژوهشگران حوزه دین، فرهنگ، هنر و نمایش آیینی در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران شهر آبیک برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی، امام جمعه شهر آبیک، حجت‌الاسلام عبدالصمد رمضانی امام جمعه موقت شهر آبیک، حمید بغدادی معاون فرماندار شهرستان آبیک، محمدحسین نصیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک، مرتضی طاهرخانی بخشدار مرکزی شهرستان آبیک، جمعی از مسئولان ادارات و مسئولان موسسات آموزش عالی و پژوهشگران حوزه دین، فرهنگ، هنر و نمایش آیینی و قاریان و خادمان قرآنی شهرستان آبیک حضور داشتند.

در این همایش، پس از تلاوت قران کریم و سرود ملی، کلیپی از ماهواره‌بر ماهواره امید برای حضار پخش شد که در واقع نمایش اقتدار علمی دانشمندان جوان ایرانی بود.

پژوهشگر و استاد دانشگاه نیز در این همایش، پژوهش در زمینه ارتقای شاخص‌های سلامت اجتماعی  را به صورت اصولی و هدفمند ضروری عنوان کرد و گفت: یکی از جلوه‌های بروز اثر دانایی و آگاهی، کاهش نرخ جرم به ویژه در جامعه است.

محمد فلاح‌صفری افزود: این احتمال وجود دارد که دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف به دلیل احتمالی اتخاذ تصمیم‌های ناصحیح به بروز بستر تخلف و جرایم نقش داشته باشند که این امر مقوله پژوهش را ضروری‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: مسئولان باید آنچه را که احتمال دارد در آینده دغدغه ایجاد کند، پیش‌بینی و پیشگیری کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اقدامات مسئولان نباید صرف اقدامات مقابله‌ای و لحظه‌ای و پس از بروز مشکل باشد بلکه اقدامات باید جنبه پیشگیرانه داشته باشد چرا که اگر این تفکر که «تا فردا شود، فکر فردا کنیم» در این عرصه توجیه‌پذیر نیست.

فلاح‌صفری اضافه کرد: هرچه از میزان جرم، بزه و انحرافات اجتماعی در جامعه‌ای کم شود، جامعه توسعه‌یافته‌تر می‌شود.

رئیس موسسه آموزش عالی بصیر در حاشیه همایش تجلیل از پژوهشگران برتر شهرستان آبیک به خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: پژوهش یک امری ضروری و همیشگی است چرا که همواره با موضوعات و پدیده‌ها، افکار و اندیشه‌های جدید مواجه هستیم.

قاسم انصاری افزود: پژوهش پاسخگویی به راه‌حل جویی برای برون‌رفت از مجهولات است.

وی ادامه داد: موضوعاتی که در گذشته وجود داشته با علوم قدیم و تجربیات گذشته قابل حل است ولی موضوعات جدید نیاز به پژوهش و راه‌حل‌های مناسب دارد.

این مسئول پژوهش در خصوص جوانان، اقتصاد و معیشت خانواده و مسائل فرهنگی را  ضروری دانست و افزود: این موضوعات از موضوعات مهم جامعه امروز است که پژوهشگران باید به پژوهش در زمینه آن‌ها بپردازند.

در این همایش، کلیپی با عنوان «ناچارنامه» با سرود مرگ بر امریکا صدای حامد زمانی پخش شد که در آن نمونه‌هایی از حقوق بشر امریکایی یعنی کشتار مردم اقصی نقاط دنیا به نمایش گذاشته شد که چیزی جز تأسف نصیب حضار نمی‌کرد و انسان را به یاد این جمله شهید مطهری انداخت که شمر و یزید گذشته را همه می‌شناسند ولی باید شمر و یزید زمان را شناخت.

در این همایش، پژوهشگران برتر و نمونه شهرستان آبیک اعم از پژوهشگران حوزه دین، فرهنگ، هنر و نمایش آیینی، قاریان و خادمان قرآنی تجلیل شدند که در جمع این پژوهشگران، روسای ادارات تبلیغات اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک نیز به چشم می‌خوردند.

انتهای پیام/77006/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول