اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معادن و تجارت:

پشتوانه صنایع معدنی در ایران غنی است / اشتغال 22 هزار نفر در حوزه فولاد مبارکه

معاون وزیر صنعت، معادن و تجارت پشتوانه معدنی ایران را بسیار غنی دانست و گفت: چنانچه تلاش و کوشش ویژه‌ای شود، می‌توانیم به عناصر مؤثر دیگری برای تولیدات صنعتی دست یابیم.

پشتوانه صنایع معدنی در ایران غنی است / اشتغال 22 هزار نفر در حوزه فولاد مبارکه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی کرباسیان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: ایران برای تقویت و توسعه صنایع معدنی خود دارای عناصری چون خودباوری، تخصص، تجربه و منابع بسیار غنی در حوزه انرژی و معدنی می‌باشد که همه این موارد می‌تواند عناصر بیشتری را در ایران کشف و چرخ صنایع معدنی را بیش از پیش بچرخاند.

وی اظهار کرد: به راحتی می‌توان در کشورهای حوزه 5 قرار بگیریم به شرط آن که تلاش و کوشش کنیم و باور توانستن را در نیروی متخصص و جوان نهادینه سازیم.

کرباسیان تصریح کرد: غرب به این نتیجه رسید که با تحریم‌ها سرش کلاه رفته و حالا به دنبال این است که جبران کند، چرا که در تحریم‌ها ما به خودکفایی رسیدیم و حالا می‌توانیم حفظ عزت و سربلندی خود تعامل با دنیا را رقم بزنیم.

مدیرعامل ایمیدرو بیان کرد: متاسفانه در حوزه معدن به نسبت عناصر غنی که در ایران داریم دچار یک عقب‌ماندگی شدیم، به گونه‌ای که در 100 سال گذشته تاکنون تنها 100 هزار متر مربع اکتشاف معدن داشتیم درحالی که اگر بخواهیم پشتوانه صنایع معدنی را داشته باشیم باید توسعه معدنی بیشتری رقم بزنیم.

وی افزود: در حال حاضر 22 هزار نفر در حوزه فولاد مبارکه مشغول هستند و اگر بتوانیم این حوزه را فعال کنیم و توسعه ببخشیم، اتفاقات بسیار خوبی می‌افتد که دولت و مجلس باید از این امر حمایت کنند.

کرباسیان در خاتمه خاطرنشان کرد:‌ چرخش مدیریت در همه جای دنیا و ایران اتفاق افتاده و این امر یک واقعیت است و در فولاد مبارکه که پیشتاز صنعت فولادی کشور است و به نوعی کشور بر آن تکیه دارد، این تغییر و تحولات در راستای توسعه هرچه بهتر صنایع صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/2301/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول