اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد اسلامی آبیک انتقاد کرد

حضور کم‌رنگ مراکز آموزش عالی آبیک در دبیرخانه پژوهش

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک گفت: هر چند که آثار خوبی به دبیرخانه پژوهش ارسال شد اما انتظار می‌رفت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شهرستان حضوری پررنگ داشته باشند.

حضور کم‌رنگ مراکز آموزش عالی آبیک در دبیرخانه پژوهش

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، محمدحسین نصیری در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر شهرستان آبیک که بعد از ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران شهر آبیک برگزار شد، اظهار داشت: اگر امروز شاهد کسب افتخارات بسیار مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم، نتیجه تحقیق و پژوهش‌های مختلف از سوی پژوهشگران کشور بوده که سبب شده مجهولات به معلومات تبدیل شود.

وی دانشمندان هسته‌ای کشور را خاری بر چشم دشمنان نظام و اسلام ذکر کرد و افزود: دانشمندان جوان هسته‌ای کشور با فعالیت‌های پژوهشی در زمینه هسته‌ای، کار بسیار بزرگی را انجام دادند گرچه هزینه کردیم ولی هزینه دادیم و آن به شهادت رسیدن شهدای گرانقدر هسته‌ای بود.

این مسئول با مهم دانستن مقوله پژوهش و جایگاه آن در جامعه ادامه داد: همایش تجلیل از پژوهشگران برتر شهرستان آبیک نخستین همایشی است که در این شهرستان برگزار شده ولی با فراخوان ارائه آثار پژوهشی در حوزه دین، فرهنگ، هنر و نمایش آیینی آثار خوبی به دبیرخانه ارسال شده بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: اگر چه بیش از یک ماه برای فراخوان ارسال پژوهش به دبیرخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک زمان وجود داشت و آثار خوبی نیز ارسال شد اما انتظار می‌رفت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شهرستان حضوری پررنگ داشته باشند که متأسفانه این امر تحقق نیافت.

نصیری اضافه کرد: در تمام دوران‌های تاریخ داشتن هوش و ذکاوت ایرانیان زبانزد عام و خاص بوده و از این سرزمین علوم مختلف به سرزمین‌های دیگر انتقال یافته است.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان از هوش سرشار جوانان ایرانی هراس دارند به همین دلیل در هر لحظه درصدد خط و نشان کشیدن علیه نظام اسلامی و ملت ایران هستند.

این مسئول افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری با پیشرفت علمی، پیچ‌های خطرناک را پشت سر گذاشته و به قله‌های رفیع پیشرفت و ترقی می‌رسیم.

نصیری با اشاره به نمایش آیینی در شهرستان آبیک گفت: گرچه ایرادات و انحرافاتی در تعزیه وجود دارد ولی همین گروه نمایش آیینی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و قیام عاشورا می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند.

وی با اشاره به تجلیل از قاریان و خادمان قرآنی در این همایش گفت: دو سال متوالی است که در مسجد ولی عصر (عج) و مسجد امام جعفر صادق (ع) شهر آبیک در ماه مبارک رمضان ترتیل جزءخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود که کاری ارزشی و ماندگار است و باید از قاریان و خادمان قرآنی تجلیل شود.

انتهای پیام/77006/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول