اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی خبر داد

برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی با ارسال پیامک‌های جایزه‌دار

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی گفت: مهم‌ترین جرایم رایانه‌ای در استان و کشور برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی است که با ارسال پیامک‌های جایزه‌دار برای مردم و با اغفال مردم، شماره حساب و رمز آنان را اخذ و حسابشان را از طریق اینترنت خالی می‌کنند.

برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی با ارسال پیامک‌های جایزه‌دار

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد قاسملو ظهر امروز در جمع خبرنگاران به افزایش جرایم رایانه‌ای اشاره و اظهار کرد: با توجه به افزایش جرایم رایانه‌ای، پلیس فتا برای مبارزه با اینگونه جرایم تشکیل و حدود 2.5 سال است که در استان آغاز به کار کرده است.

وی افزود: این پلیس به دو نحو به جرائم رسیدگی می‌کند اول نوع جرائمی که متضررها با ارائه مرجوعه قضایی از دادسرا، پرونده قضایی تشکیل می‌شود و نوع دوم جرائمی که خود کارشناسان پلیس فتا در رصد فضای مجازی با آنها برخورد و متخلفان و مجرمان را شناسایی و با دستور قضایی تشکیل پرونده می‌شود.

قاسملو تصریح کرد: پلیس فتا در برنامه‌های آموزشی خود جامعه هدف را در مدارس (دبیرستان‌ها و اولیای آنها را از خطرات و جرایم رایانه‌ای آگاه می‌کند)، دانشگاه‌ها، مساجد، کاربران و متصدیان بانک‌ها و هر تجمعی که نیاز به آموزش باشد تعیین کرده است.

این مقام انتظامی گفت: در جرایم رایانه‌ای افراد سودجو به دسترسی‌های غیرمجاز اقدام کرده و به سرقت هویت کاربران و افراد جامعه و پخش آنها در فضای مجازی اقدام می‌کنند ( با تهدید افراد به نشر اطلاعات آنان در اینترنت آغاز به اخاذی می‌کنند).

وی بیان کرد: مهم‌ترین جرایم رایانه‌ای در استان و کشور برداشت غیر‌مجاز از حساب‌های بانکی است که با ارسال پیامک‌های با عنوان برنده شدن جایزه برای مردم و با اغفال و تطمیع افراد، شماره حساب و رمز آنان را اخذ و حسابشان را خالی می‌کنند، جرایم اخلاقی و نشر اکاذیب در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

رئیس پلیس فتا به شهروندان توصیه کرد و گفت: شهروندان در صورت نیاز به استفاده از اینترنت، با دوست شدن و همسو بودن با فرزندان خود، از اینترنت با هم و مشترک استفاده کنند و با ارتباط صمیمی و آموزش فرزندان خود از گرفتار شدن آنها در خطرات فضای مجازی جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: خطرات فضای مجازی خیلی بیشتر از خطرات محیط واقعی است و از ارسال و انتشار عکس خود علی‌الخصوص عکس‌های خانوادگی در فضای مجازی جداً خودداری کنند و به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که در عکاسی‌ها بعد از گرفتن عکس، نگذارند فایل آنها در آرشیو عکاسی نگه داشته شود و آن را در لوح فشرده یا فلش مموری ذخیره کنند تا احتمالا بعدا مورد سوء استفاده واقع نشده و مایه آبروریزی خانواده نگردند و همچنین شهروندان در هنگام فروش سیم کارت‌های خود برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی حتماً نسبت به انتقال سند اقدام کنند.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول