اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور نشر تعلیمات اصیل اسلام

امام باقر (ع) از زمان خود بهترین بهره را ‌برد

یک مبلغ دینی گفت: امام باقر(ع) از فرصت و موقعیت‌ مساعد روزگار سیاسى‌ نهایت بهره را ‌براى‌ نشر تعلیمات‌ اصیل‌ اسلامى‌ و معارف‌ حقه‌ ‌بردند.

امام باقر (ع) از زمان خود بهترین بهره را ‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام احمد ابراهیمی ظهر امروز در آیین ویژه ولادت باسعادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به گوشه‌ای از زندگانی این امام همام اشاره کرد و اظهار داشت: نام‌ مبارک‌ امام‌ پنجم‌ محمد و لقب معروف و مشهور ایشان ‌باقرالعلوم‌ است‌، زیرا ایشان دریاى‌ دانش‌ بودند و اسرار علوم‌ را شکافتند.

وی افزود: امام محمد باقر (ع) القاب‌ دیگرى‌ مانند شاکر‌، صابر و هادی نیز براى‌ ایشان ذکر شده و مشهورترین ‌کنیه‌ امام‌ ‌ابوجعفر است‌.

امام جماعت مسجد جامع کوهبنان گفت: از امام باقر (ع)‌ به عنوان یکی از یادگاران حادثه کربلا یاد می‌شود در واقعه‌ جانگداز کربلا حضرت به همراه‌ پدر بزرگوارشان امام سجاد (ع) و در کنار جدشان‌ حضرت‌ سیدالشهدا (ع)‌ در سن کودکی بودند که‌ بیش از چهار‌ بهار از زندگیش‌ سپری‌ مى‌شد‌.

وی تصریح کرد: دوران‌ امامت‌ امام‌ محمد باقر (‌ع‌‌) از سال‌ 95 و تا سال‌ 114 هجری قمری داشته‌ است‌ و به دلایل حوادث پیش آمده فرصت مناسبی بود تا ایشان به تشکیل کلاس درس‌، ترجمه‌ کتاب‌هاى‌ فلسفى‌ و مجادلات‌ کلامى‌ روی آورند تا پرده‌ از چهره‌ زشت‌ ستمکاران‌ اموى‌ بردارند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: امام باقر (ع) از فرصت و موقعیت‌ مساعد روزگار سیاسى‌ نهایت بهره را ‌براى‌ نشر تعلیمات‌ اصیل‌ اسلامى‌ و معارف‌ حقه‌ ‌بردند و به‌ تربیت‌ راویان‌ حدیث‌، خطیبان‌، شاعران‌ و همچنین‌ شاگردانى‌ عالم‌ و یارانى‌ شایسته‌ و فداکار پرداختند و در مدت زمانی مناسب احکام‌، کلمات نورانی و فقه‌ آل‌ محمد (‌ص‌) را جمع‌‌آوری‌، تدوین‌ و تدریس‌ کردند.

وی ابراز داشت: امام‌ پنجم‌ شیعیان (‌ع‌‌) بسیار گشاده‌‌رو و خوش‌ برخورد بودند و در تعلیم مکارم اخلاق‌، بخشش‌‌، دستگیرى‌ از نیازمندان‌، عیادت‌ از بیماران‌‌، رعایت‌ ادب‌ اسلامی‌، تکریم دیگران‌، نشر و تبلیغ‌ فرهنگ‌ اسلامى‌‌، تعلیم‌ شاگردان‌‌، رهبرى‌ اصحاب‌ و مردم‌‌، اجرا کردن‌ سنت‌هاى‌ جد بزرگوارش‌ در میان‌ خلق ‌بسیار دقیق بودند.

ابراهیمی گفت: پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت سرانجام‌ در هفتم‌ ذی‌الحجه‌ سال‌ 114 هجرى‌ در سن‌ 57 سالگى‌ در مدینه‌ به‌ وسیله‌ هشام‌ ملعون مسموم‌ شدند و پیکر مقدس ایشان را در قبرستان‌ بقیع‌ به‌ خاک‌ سپردند‌.

انتهای پیام/80022/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول