اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی دو ماهه اخیر صورت گرفت

کاهش 18 درصدی تصادفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

رئیس پلیس راه شمال سیستان بلوچستان از کاهش 18درصدی تصادفات و 12درصدی فوت شدگان طی دو ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

کاهش 18 درصدی تصادفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس، ایوب شرافتی اظهار داشت: با توجه به برآورد آماری تصادفات، این یگان در مهر و آبان ماه سال 92 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ تعداد، تصادفات 18 درصد و در تعداد فوت شدگان 12درصد کاهش کشته داشته است.

رئیس پلیس راه شمال سیستان بلوچستان اضافه کرد: موفقیت حاصله در نتیجه تلاش تمام کارکنان پلیس راه، اجرای به موقع طرح‌های ضربت، کنترل دقیق تخلفات با حضور مستمر و هدفمند تیم‌های گشت، برخورد قاطع و قانونی با رانندگان متخلف و متوقف کردن خودروهای دارای دو تخلف همزمان، استفاده از تجهیزات الکترونیکی و دوربین‎های سرعت سنج و رهیاب برای رصد کردن تخلفات حادثه ساز، شناسایی نقاط و مقاطع حادثه خیز و انجام اقدامات کوتاه و بلند مدت و همکاری همه جانبه با ارگان‎های مرتبط در امر ترافیک بوده است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به تجزیه تحلیل کشته شدگان تصادفات دو ماهه، اکثر قریب به اتفاق متوفیان در نتیجه تصادفات خودروهای حامل سوخت غیرمجاز و حاملان اتباع غیرایرانی بوده و چه بسا در صورت عدم وجود تخلفات این خودروها و رعایت مقررات ازجانب رانندگان آنها در تعداد تصادفات و متوفیان کاهش چشمگیرتری حاصل می‌شد.

شرافتی در پایان با توجه به دو طرفه بودن محورهای مواصلاتی استان و خطر افزایش تصادفات رخ به رخ که جزء شدیدترین نوع تصادفات از حیث جانی و مالی است، به رانندگان توصیه کرد: با رعایت سرعت مجاز و مطمئنه، پرهیز از سبقت‎های غیرمجاز و انحراف به چپ، استفاده از کمربند ردیف جلو و عقب و داشتن توجه کافی به جلو از وقوع تصادف جلوگیری کرده و کام خود و سایر هموطنان را تلخ کنند.

انتهای پیام/75004/ن/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول