اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان مرکزی:

600 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در استان مرکزی پرداخت شد

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان مرکزی از پرداخت 618 میلیارد و 624 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به مشتریان بانک از ابتدای تاسیس تاکنون خبر داد.

600 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در استان مرکزی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد حیدری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت ششمین سالگرد تأسیس بانک مهر ایران اظهار داشت: هدف این بانک کمک به اقشار ضعیف و کم‌ درآمد و توسعه و گسترش فرهنگ نیکوکاری است که به این منظور وام در این بانک با کارمزد واقعی چهار درصد پرداخت می‌شود.

وی میزان مطالبات بانک را یک میلیارد و 300 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون میزان معوقه بازپرداخت تسهیلات نسبت به مانده تسهیلات بانک کمتر از نیم درصد است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی با بیان اینکه  تاکنون 61 هزار و 982 فقره حساب در دو فصل پس‌انداز و قرض‌الحسنه در این بانک افتتاح شده است گفت: از ابتدای تاسیس تا کنون 36 هزار و 368 فقره پرونده تشکیل و تسهیلات توسط این بانک پرداخت شده است.

حیدری با بیان اینکه در سال‌جاری ارائه خدمات دستگاه‌های سیار جزو خدمات عمومی بانک قرار گرفته است، بیان کرد: در پنج ماه گذشته 32 دستگاه (pos) سیار و 513 دستگاه ثابت در اختیار مشتریان، کسبه و صنوف قرار گرفته است.

وی تعداد بن‌کارت‌های صادر شده توسط این بانک در استان را 142 فقره عنوان کرد و ادامه داد: صدور 30 هزار کارت خودپرداز و 3 هزار و 272 فقره انواع کارت‌های هدیه از دیگر خدمات این بانک بوده است.

به گفته وی تسهیلات پرداختی بانک در انواع تسهیلات قرض‌الحسنه، ازدواج، اشتغال، کارآفرینی، تکمیل مسکن، ودیعه مسکن، ابزار کار و مواد اولیه پرداخت می‌شود.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی ادامه داد: در حال حاضر این بانک دارای 21 شعبه است و تمامی شعب مجهز به دستگاه پست سیار و ثابت هستند.

حیدری خاطرنشان ساخت: بخشی از تسهیلات این بانک به صورت مشارکتی با اشخاص حقوقی پرداخت می‌شود که در این قالب 10 تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و ادارات بزرگ منعقد شده و در این راستا 6 هزار پرسنل را تحت مشارکت قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: در این طرح شرکت خصوصی و دولتی برای کارکنان زیرمجموعه خود، تسهیلات تا سقف 50، 100، 200 میلیون ریال دریافت می‌کنند که نیمی از آن توسط شرکت و نیمی دیگر توسط بانک مهر ایران پرداخت می‌شود.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی بیان داشت: بخشی دیگری از تسهیلات بانک به صورت پرداخت تسهیلات از محل رسوب حساب  پرداخت می‌شود که در این قالب نیز در سه ماه گذشته با دو دستگاه عمده تفاهم‌نامه امضاء کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده تسهیلات بانک در بخش عمومی و خانوارها تخصیص داده و خلأهایی در این زمینه احساس می‌شد خدمات مشارکتی اعم از مشارکت بانک با اشخاص حقوقی و پرداخت تسهیلات از محل رسوب حساب به خدمات بانک اضافه شد که هدف از این دو طرح ارتقاء معیشت پرسنل شرکت‌ها و کارگاه‌های خصوصی بود.

حیدری با بیان اینکه طرح خانه کارآفرینان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان خدمت جدید این بانک در حال نهایی شدن است، بیان داشت: با صدور دستورالعمل این طرح، اطلاع رسانی بیشتری صورت خواهد گرفت.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایرانیان در استان مرکزی با هدایتی که انجام شد و تلاش مستمر نیروهای جوان توانسته جایگاه استان در بین استان‌های دیگر را تا حد مطلوبی افزایش دهد اظهار داشت: استان مرکزی در (نقطه درجه یک ب) و در ردیف 7 استان برتر کشور است.

حیدری با اشاره به نقش رسانه‌ها در پیشبرد اهداف بانک‌ها گفت: مطبوعات و رسانه‌ها یکی از مهمترین بازوان حمایتی بانک قرض الحسنه مهر ایران در اشاعه بانکداری اسلامی هستند که با تنویر افکار عمومی در راستای ترویج سنت نیکوی قرض الحسنه تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/87002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول