اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی خبر داد

7 فقره تصادف فوتی و جرحی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: در بارش‌های اخیر شاهد یک تصادف فوتی و شش فقره تصادف جرحی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی بودیم.

7 فقره تصادف فوتی و جرحی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

عباس فرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه پلیس راه فرماندهی آذربایجان غربی و محدودیت‌هایی که در راستای عدم اجازه ورود خودروهای سبک و خودروهای سنگین فاقد تجهیزات زمستانی انجام داد خوشبختانه نسبت به بارش‌های عادی و بارش اخیر شاهد یک فقره تصادف فوتی، تصادف وسیله با عابر بوده و شش فقره تصادف جرحی با 10 نفر مجروح بود.

وی تصریح کرد: جنوب استان در تمام محورهای مواصلاتی از جمله ارومیه به نقده، نقده به پیرانشهر، سردشت به مهاباد، مهاباد به بوکان و بوکان به میاندوآب بارندگی تداوم دارد.

فرمانی یادآور شد: با توجه به اینکه بارندگی در چند روز اخیر به طور مستمر تداوم دارد پلیس راه آذربایجان‌غربی محدودیت‌هایی را در راستای استفاده از تجهیزات زمستانی به خصوص خط قرمز پلیس راه که زنجیر چرخ بوده اعمال می‌کند و خودروهای بدون زنجیر چرخ امکان تردد ندارند.

فرمانی متذکر شد: مردم در صورت سفرهای ضروری حتما از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و در صورت استفاده از خودروی شخصی ضمن همراه داشتن زنجیرچرخ سیم بکسل، چراغ قوه، مثلث شبرنگ، آب چهار لیتری، سوخت کافی، لباس گرم و غذای کافی همراه داشته باشند تا در صورت انسداد معابر با مشکل مواجه نشوند.

وی تاکید کرد: رانندگان حتما ضمن رعایت سرعت مطمئنه با سرعت یکنواخت حرکت کرده و از ترمز ناگهانی خودداری کنند زیرا ترمز ناگهانی موجب قفل شدن چرخ‌ها می‌شود و با رعایت فاصله طولی به مسیر خود ادامه دهند.

فرمانی افزود: رانندگان باید به توصیه‌های پلیس توجه کنند و از سالم بودن وسیله نقلیه از جمله سیستم گرمایشی، برف‌پاکن، چراغ‌ها و مه‌شکن اطمینان کافی داشته و حتما در رادیاتور ماشین‌ها از ضدیخ استفاده کنند.

وی ابراز داشت: تمام سرنشینان جلو و عقب از کمربند ایمنی استفاده کنند و با توجه به تداوم بارش‌ها دید در محورها کاهش یافته و رانندگان باید با توجه کامل رانندگی کنند.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها قبل از سفر از طریق سیستم 110، مسیر پیام پلیس راه 2183790، 141 راهداری، 115 اورژانس و 147 هلال احمر وضعیت راه‌ها را استعلام کرده و حتما به پیام‌های صدا و سیما توجه کنند تا از آخرین وضعیت راه‌ها اطلاع یابند.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول