اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه کردستان خبر داد

تمام محورهای اصلی و فرعی کردستان باز است

رئیس پلیس راه کردستان از باز بودن تمام محورهای اصلی و فرعی استان خبر داد و گفت: تردد در تمام محورها با بستن زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

تمام محورهای اصلی و فرعی کردستان باز است

رمضان نادری دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: با وجود برف و کولاک شدیدی که در طول چند روز اخیر در استان ادامه دارد خوشبختانه تمامی محورهای استان کاملاً باز و تردد با بستن زنجیر چرخ در آنها امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: مسیرهای بانه ـ دیواندره ـ سقز، بیجار ـ دیواندره و سنندج ـ همدان به صورت مقطعی مشکلاتی داشتیم که خوشبختانه در حال حاضر تردد در تمام مسیرها امکان‌پذیر و در طول چند روز اخیر کوچکترین مشکلی نداشتیم.

رئیس پلیس راه کردستان در ادامه به اجرای طرح زمستانی با فعالیت 104 تیم ثابت و سیار پلیس در استان اشاره کرد و بیان داشت: 350 نیرو در قالب این تیم‌ها در طرح زمستانه امسال حضور خواهند داشت.

نادری تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت آب و هوایی استان و پیش‌بینی‌های دراز مدت هواشناسی در زمینه داشتن زمستانی سرد و پربارش طرح زمستانه امسال نسبت به سال گذشته متفاوت‌تر است.

وی از اجرای درست قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، ارتقای فرهنگ رانندگی و توجه به هشدارها و علائم پلیس راه عوامل در کاهش آمار تصادفات و مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای و درون شهری نام برد و بیان داشت: وجود 24 گردنه برف‌گیر به طول 20 کیلومتر در سطح توجه بیش از پیش رانندگان به رعایت قوانین و مقررات به ویژه در فصل سرد سال را افزایش می‌دهد.

رئیس پلیس راه کردستان در ادامه از رشد 16 درصدی کشته‌های جاده‌ای در 8 ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته خبر داد و گفت: در طول هشت ماه نخست سال‌جاری با وجود افزایش 15 درصدی برخورد با تخلفات رانندگی، 16 درصد کشته‌ها در جاده‌های استان رشد داشته است.

به گفته وی، در زمینه تصادفات جرحی نیز نسبت به هشت ماهه سال 91 رشدی 9 درصدی داشته‌ایم.

نادری تصریح کرد: بیشتر آمار تصادفات و کشته‌های جاده‌ای در استان مربوط به شهرستان‌های سقز، بانه، دیواندره، دهگلان، قروه و سنندج است.

وی به رشد 5 درصدی خودروهای توقیفی به دلیل عدم توجه به قوانین و مقررات و انجام اقدامات خطرساز در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: سرعت غیرمجاز، تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز و انحراف به چپ از مهم‌ترین عوامل وقوع تصادفات جاده‌ای در این استان است.

رئیس پلیس راه کردستان خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد از تصادفات جاده‌ در کردستان در جاده‌های اصلی صورت گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود بارش برف و کولاک خوشبختانه کوچکترین مشکلی در سطح محورهای اصلی و فرعی استان نداریم.

انتهای پیام/79002/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول