اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راهداری استان اردبیل:

راه 100 روستا در اردبیل مسدود است

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر راه 100 روستای استان اردبیل مسدود است و تلاش راهداران بر این است تا این مسیرها تا چند روز آینده بازگشایی شود.

راه 100 روستا در اردبیل مسدود است

علی یوسف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت با تلاش راهداران و عوامل فعال راه و شهرسازی در سطح استان در دو روز گذشته راه بیش از 600 روستا بازگشایی شده و در حال حاضر تردد در آنها در جریان است.

وی عنوان کرد: با توجه به حجم بارش‌ها اولویت ما در روزهای گذشته باز نگه‌داشتن راه‌های اصلی و فرعی استان اردبیل بود که در این محورها سعی شد تردد به شکل روان و مطلوب انجام شود.

این مسئول تصریح کرد: از اولین ساعات بارش برف راهداران با خودروها و امکانات سنگین و نیمه سنگین خود در محورهای مواصلاتی حاضر شده و کار برف‌روبی و نمک‌پاشی را آغاز کردند به طوری که با بارش سنگین برف راه 700 روستا بسته شد و در روزهای پنج‌‌شنبه و جمعه تلاش کردیم تا 80 درصد راه‌های روستایی مسدود شده را بازگشایی کنیم.

وی خاطر‌نشان کرد: راهداری استان اردبیل آمادگی کامل برای مواجه با هرگونه بارش و یخبندان احتمالی را دارد و با توجه به کوهستانی بودن استان همه ساله از اول آذر ماه اکیپ‌های راهداری زمستانی در گردنه‌ها و محورهای برفگیر مستقر شده و نسبت به شست و شوی علائم راهنمایی و رانندگی، درزگیری آسفالت جاده‌ها و تعمیرات مورد نیاز در روشنایی جاده‌های استان اردبیل و به طور کلی تجهیز محورها اقدام می‌کنند.

یوسف‌زاده از استقرار اکیپ‌های راهداری در شش راهدارخانه ثابت استان خبر داد و افزود: نیروهای پر تلاش راهداری در گردنه‌های برفگیر استان نظیر اسالم صائین، حیران، لنگان، کجل، بودالالو و قره‌آغاج به صورت دائمی و در تمام فصول سال مستقر بوده و فعالیت‌های بخش راهداری را کنترل و هدایت می‌کنند.

وی به آمادگی کامل راهداری استان برای پوشش کلیه محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: راهداری استان با آماده‌سازی 214 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و تامین نمک و ذخیره آن در انبارها به ظرفیت 6 هزار تن و ساماندهی 28 اکیپ راهداری زمستانی آماده مواجه با بارش‌های سنگین برف و یخبندان در سطح جاده‌ها است که در دو سه روز گذشته این توان را به نمایش گذاشتیم.

این مسئول در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از رانندگان و افراد گذری از جاده‌های استان خواست تا با همراه داشتن زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی راهداران را در ارائه خدمات مطلوب یاری کنند و با توقف‌ نکردن در کنار جاده‌ها و بروز مشکلات احتمالی زمینه تصادفات خطرناک را فراهم نیاورند.

انتهای پیام/62002/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول