اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بارش سنگین برف اردبیلی‌ها را خانه‌نشین کرد / یخبندان ‌در راه است

بارش سنگین برف در 24 ساعت گذشته نه تنها اردبیلی‌ها را خانه‌نشین کرده بلکه به کاهش دمای هوا منجر شده به طوری که در روزهای آینده یخبندان و افت تمام تا 20 درجه زیر صفر در راه است.

بارش سنگین برف اردبیلی‌ها را خانه‌نشین کرد / یخبندان ‌در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بارش برف که تا عصر امروز با شدت و قوت همچنان در مناطق مختلف استان اردبیل ادامه دارد در برخی از مناطق از شدت بیشتری برخوردار بوده به طوری که علاوه بر ایجاد تعلل و تأخیر در رفت و آمد مردم، در زندگی روزمره مردم نیز تأثیر گذاشته و بسیاری از مسیرها، محورهای ترددی و معابر عمومی پر از برف است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: به دلیل نفوذ سامانه ناپایدار آسمان ابری همراه با بارش برف در سه روز آینده نیز ادامه پیدا می‌کند به طوری که از اواخر روز جمعه با توقف بارش‌ها یخبندان شدید در استان اتفاق می‌افتد به طوری که اوایل هفته آینده افت دما به حدی می‌رسد که هموطنان در اردبیل سردترین روزهای پایانی پاییز را سپری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل در اخطاریه‌ای اعلام کرد: به دنبال بارش سنگین برف و کولاک شدید، یخبندان و مه در گردنه حیران، اتوبان نمین به اردبیل، راه نیر به سراب، راه اردبیل به خلخال (گردنه بودالو)، راه خلخال به اسالم (گردنه اسالم) و راه رضی به گرمی (گردنه لنگان) اختلال در تردد وسایل نقلیه از امروز تا اوایل هفته آتی انتظار می‌رود.

این اداره کل افزوده است: با صاف شدن آسمان در هفته آتی، دمای هوا در بیشتر مناطق استان به 10 تا 20 درجه زیر صفر می‌رسد.

اداره کل بحران استان اردبیل به مردم استان توصیه کرده است از تردد غیر ضروری اجتناب و در صورت لزوم خودروهای خود را به زنجیر چرخ و چراغ‌های مه‌شکن مجهز کنند.

اداره کل مدیریت بحران استان همچنین از اهالی استان خواست برای جلوگیری از احتمال افت فشار گاز، در مصرف گاز شهری صرفه‌جویی و عملیات بتن‌ریزی در کلیه مناطق استان متوقف و نیز برای جلوگیری از خسارات احتمالی یخبندان نسبت به بازدید ضدیخ رادیاتور وسایل نقلیه خود و نیز ماشین‌آلات کشاورزی و بازدید و تنظیم دمای انبارها، گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/62001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول