اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کلاچای:

تهاجم فرهنگی دشمن را باید با تهاجم پاسخ داد

امام جمعه کلاچای گفت: تهاجم فرهنگی و انحراف دشمن را باید با مواضع تهاجمی پاسخ داد.

تهاجم فرهنگی دشمن را باید با تهاجم پاسخ داد

به گزارش خبرگزاری فارس از کلاچای، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تاکید از پرهیز از بدگویی نسبت به همدیگر اظهار کرد: درگیری و دشمنی از عواقب بدگویی است.

وی نتیجه تلاش برای نماز و عبادت را در مسیر خدا قرار گرفتن عنوان کرد و افزود: نتیجه عبادت باید در زندگی اجتماعی فرد بروز کند.

احمدی عاشورا را مظهر نمایش محبت دانست و تصریح کرد: فردی که عاشورا را درک کند حیات واقعی را در می‌یابد.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: فرهنگ حاشیه و سیاست نیست بلکه فرهنگ پایه اعتقادات، آداب و رسوم صحیح مردم در سایه دین اسلام است.

امام جمعه کلاچای با بیان اینکه در مقوله فرهنگ نباید انفعالی برخورد کرد، یادآور شد: در تهاجم فرهنگی و انحراف دشمن باید با مواضع تهاجمی وارد شد.

وی به مسئولیت شرعی و قانونی تمام افراد جامعه در مقابل مشکلات فرهنگی اشاره کرد و افزود: حضور مردم در کنار نظارت هدایتی و حمایتی تمام دستگاه‌ها لازم است.

احمدی، نخستین گام در اجرای مباحث فرهنگی را در اداره‌ها، نهادها و سازمان‌های دولتی دانست.

امام جمعه کلاچای در ادامه تقدیم لایحه بودجه 93 دولت به مجلس را حرکتی به‌هنگام خواند و بیان کرد: دولت به فرهنگ بودجه ویژه اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه بیشتر مصلاها و مساجد گیلان قدیمی هستند، اظهار کرد: مصلاهای استان گنجایش یا امکانات لازم برای نمازگزاران را ندارند.

احمدی به توافق ژنو اشاره کرد و افزود: مذاکرات مذکور شکست سنگینی به 1+5 وارد کرده است.

امام جمعه کلاچای هوشیاری و بیداری را مهم ارزیابی کرد و گفت: دولت پیشرفت‌های کشور را منحصر به بحث هسته‌ای نکنند زیرا ایران منابع بسیاری دارد و کشوری قدرتمند است.

وی به پیشرفت‌های موشکی و دفاعی ایران اشاره کرد و یادآور شد: برجسته کردن اختلاف نظرها در عرصه هسته‌ای خطرناک است.

احمدی با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: درک متقابل، احترام به دو جایگاه علمی و معنوی و همچنین انتظار به‌جا نسبت به همدیگر از عواملی است که می‌تواند موجب وحدت و یگانگی دو مرکز علمی و معنوی شود.

انتهای پیام/84001/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول