اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی کردستان:

سامانه بارشی فعال دوباره کردستان را فرا می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی کردستان از ورود سامانه بارشی فعال از امشب به استان خبر داد و گفت: طی دو روز اخیر تا امروز مریوان با بیش از 45 میلی‌متر بیشترین بارش برف در استان داشته است.

سامانه بارشی فعال دوباره کردستان را فرا می‌گیرد

محمدطالب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: بارش برف که طی دو روز اخیر در سطح استان آغاز شده است در بسیار از شهرستان‌های استان همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، شهرستان مریوان با 45 میلی‌متر، بانه با 19 میلی‌متر، کامیاران 19 میلی‌متر، سنندج 12 میلی‌متر، سقز 11 میلی‌متر، بیجار 8 میلی‌متر، زرینه با 8 میلی‌متر به ترتیب بیشترین بارش‌ها برف را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل هواشناسی کردستان افزود: بارش برف و باران در برخی نقاط استان همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌کنیم موج جدیدی از امشب وارد استان شده که تا فردا عصر ادامه خواهد داشت.

حیدری خاطرنشان کرد: هوای استان کردستان از یکشنبه هفته آینده تا چهارشنبه تحت تاثیر امواج بارشی فعالی قرار می‌گیرد و مه‌آلود خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت اطلاعات هواشناسی افزود: با توجه به اینکه امروزه دوره اطلاعاتی است هر شهروندی در هر سطحی به نحوی به اطلاعات هواشناسی نیاز دارد و این اطلاعات به افزایش بهره‌وری کمک می‌کند.

مدیرکل هواشناسی کردستان با بیان اینکه کسب این اطلاعات نیاز به شبکه دیده‌بانی دارد افزود: در حال حاضر در 100 نقطه کردستان ایستگاه‌های هواشناسی وجود دارد.

به گفته وی، در 8 نقطه استان شامل شهرهای سقز، بانه، قروه، بیجار، سنندج، مریوان، کامیاران، زرینه اوباتو و هزار کانیان ایستگاه سینوتیک و ایستگاه‌های اصلی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی کردستان از وجود 13 ایستگاه کلیماتولوژی یا اقلیم‌شناسی به منظور کسب اطلاعات هواشناسی منطقه‌ای و استانی خبر داد و گفت: 79 ایستگاه باران‌سنجی که میزان بارش برف و باران را سنجش می‌کند نیز در استان فعال است.

حیدری در پایان تعداد ایستگاه‌های هواشناسی موجود در استان را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: تا قبل از سال 1380 این ایستگاه‌ها از محل اعتبارات ملی خریداری می‌شدند ولی از سال 1380 ایستگاه‌ها از محل اعتبارات استانی خریداری، تعمیر و تجهیز می‌شوند.

انتهای پیام/79002/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول