اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فلاح جلودار:

پروژه سد مخزنی هراز مشکل اعتباری ندارد

استاندار مازندران گفت: مشکلی برای اعتبار و بودجه پروژه بزرگ سد مخزنی هراز وجود ندارد.

پروژه سد مخزنی هراز مشکل اعتباری ندارد

ربیع فلاح‌جلودار ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه بزرگ سد مخزنی هراز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل بیان داشت: تاکنون سه مرحله بازدید از این پروژه بزرگ مازندران داشتیم و با توجه به بودجه و اعتباراتی که برای آن مشخص شده باید تمام توان خود را به کار گیریم.

وی افزود: هم‌اکنون بحث تونل‌های مختلف و دیواره این سد مطرح است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم هرچند حدود شش تا هفت درصد پیشرفت فیزیکی در این بخش مشاهده می‌شود ولی فکر می‌کنم کارهایی که تاکنون لازم بود به مرحله اجرا برسد عملیاتی شد.

فلاح جلودار در پاسخ به خبرنگار فارس در مورد وضعیت اعتبارات سد هراز با توجه به بودجه کشور که هم‌اکنون زیر دست نمایندگان مجلس است، ادامه داد: در زمینه بودجه باید دو بخش را در نظر بگیریم البته قرار شد تمام طرح‌های زیر 20 درصد پیشرفت در برنامه‌های آینده حذف شوند ولی با پیگیری‌های لازم یکی از اقدامات خوبی که انجام شده حفظ این پروژه بود.

وی ادامه داد: در این پروژه باید موقعیت منطقه، اهمیت احداث سد و نیاز استان مازندران و دیگر استان‌های شمالی کشور لحاظ شود که خوشبختانه این پروژه پایدار ماند ولی اعتبار مختصری از قبل به آن اختصاص داده شد که بسیار محدود است، اما با تلاش لازم اعتبارات در قسمت فنی نیز در حال پیگیری است.

استاندار مازندران با تاکید اینکه پروژه سد هراز مشکلی برای اعتبار و بودجه ندارد، گفت: در نظر داریم برای چهار سال آینده این پروژه با احداث کامل به بهره‌برداری برسد چنانچه برای این مهم در ابتدا شش سال مدت زمان در نظر گرفتند، ولی سعی داریم با هم‌افزایی، وحدت و همکاری دستگاه‌های اجرایی زودتر از موعد مقرر به اهداف خود دست یابیم.

فلاح‌جلودار 9 درصد آب‌های سطحی مازندران را قابل مهار برشمرد و یادآور شد: با افتتاح سد هراز بیش از 25 درصد آب‌های سطحی مازندران مهار و ذخیره‌سازی می‌شود و ما می‌خواهیم تا طرح نیمه تمام از رودخانه سردآبرود را با کانالی به این سد برای ذخیره هدایت کنیم.

وی تاکید کرد: با این سد علاوه بر تامین آب زراعی، شرب و کشاورزی بسیاری از مردم مازندران، در زمینه تولید انرژی و برق نیز می‌توان اقدامات بزرگی را به اجرا درآورد.

انتهای پیام/86012/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول