اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

فاصله میان حوزه و دانشگاه به نفع دشمنان است

امام جمعه گچساران گفت: اگر روزی ذره‌ای فاصله میان حوزه و دانشگاه ایجاد شود، این امر به نفع دشمنان ایران اسلامی است.

فاصله میان حوزه و دانشگاه به نفع دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از نافرمانی‌های خداوند اظهار کرد: انسان متقی انسانی است که به دستورات خداوند توجه کند تا مورد تکریم و تجلیل خداوند و بندگان خداوند قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در اهمیت وفای به عهد و راستگویی، افزود: امام علی(ع) فرموده‌اند که انسان متقی کسی است که به معاد، خالق هستی، مرگ و سئوال به معنای پاسخگویی در برابر خداوند اعتقاد داشته باشد.

حجازی تصریح کرد: انسان مؤمن انسانی راستگو و یکرنگ بوده که اهل حیله و مکر و منافق‌بازی نیست و هر کسی بر این مسیر اعتقاد دارد، لازم است که معرفت پیدا کند.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه کسی که برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کند، انسانی راستگو است، با نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: پیامبر(ص) فرموده‌اند که از کفر، شرک، بی‌دینی و قرض به خداوند پناه می‌برم.

حجازی ادامه داد: یاران پیامبر(ص) از ایشان پرسیدند آیا قرض نیز شرک است و ایشان فرمودند؛ بله قرض کردن نیز شرک است زیرا انسان قرض گیرنده و بدهکار بر اثر فشار فقر و بدهکاری خود ممکن است دچار شرک به خداوند شود.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این شهرستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع شورای سیاست‌گذاری انقلاب فرهنگی یادآور شد: مقام معظم رهبری در این نشست فرمودند که حراست و پاسداری از دین و تلاش برای نشر دین و مبانی دینی و فرهنگی وظیفه همه مؤمنان و مسلمانان است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا همه موظف به پاسداری هستند و نه مردم این وظیفه را متعلق به دولت بداند و نه دولت به بهانه کارهای اجرایی و عمرانی از زیر بار این مسئولیت سنگین شانه خالی کند، همه و همه موظف به پاسداری و حراست از مبانی دینی و نشر آن هستند.

حجازی با بیان اینکه اطاعت از حکم مقام معظم رهبری بر همه مردم و حتی مراجع تقلید نیز واجب است، اظهار کرد: میان حکم و فتوا تفاوت بسیاری وجود دارد زیرا در فتوا مقلدان هر مرجعی لازم به اطاعت از مرجع خود هستند اما در حکم صادره از سوی جانشین امام زمان(عج)، همه مردم حتی مراجع تقلید نیز ملزم به رعایت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جلسه شورای اداری گچساران با حضور آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این جلسه بنده به بیان مشکلات و کمبودهای کنونی گچساران از جمله مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکل یعنی بیکاری پرداختم.

امام جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت دکتر مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه گفت: از تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری وحدت حوزه و دانشگاه است.

حجازی افزود: اگر روزی ذره‌ای فاصله میان حوزه و دانشگاه ایجاد شود، این امر به نفع دشمنان ایران اسلامی است.

انتهای پیام/82014/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول