اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 12 استان کشور صورت گرفت

آغاز مسابقات رباتیک کشوری در آستانه‌اشرفیه

یک دوره مسابقه رباتیک دانش‌آموزی و دانشجویی کشوری با حضور 12 استان در سالن هلال احمر آستانه‌اشرفیه آغاز شد.

آغاز مسابقات رباتیک کشوری در آستانه‌اشرفیه

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، یک دوره مسابقه رباتیک دانش‌آموزی و دانشجویی کشوری در سالن هلال احمر این شهرستان آغاز شد.

مسئول اجرایی مسابقات رباتیک دانش‌آموزی و دانشجویی‌ بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری این رقابت به خبرنگار فارس اظهار کرد: این مسابقات در سطح رقابت‌های کشوری برگزار می‌شود.

کمیل پرناک افزود: در این مسابقات حدود 40 لیگ در سه بخش مسیریاب دانش‌آموزی و دانشجویی و لیگ دانش‌آموزی جنگجو شرکت کردند.

به گفته وی، از 12 استان تهران، سمنان، کردستان، ایلام، گلستان، قزوین، مازندران، اصفهان، مشهد و ... که کار رباتیک را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند در این مسابقات حضور دارند.

مسئول اجرایی مسابقات رباتیک دانش‌آموزی و دانشجویی‌ ادامه داد: در این دوره از مسابقات استان‌های شرکت کننده با بزرگ‌ترین تیم‌های خود شرکت کردند و دو استان دیگر نیز به دلیل تداخل با مسابقات دیگر نتوانستند در این دوره از رقابت‌های رباتیک حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: در لیگ مسابقات مسیریاب دانشجویی بیش از 35 تیم، لیک مسیریاب دانش‌آموزی با 30 تیم و جنگجوی دانش‌آموزی با 10 تیم شرکت کرده و مسابقات در حال برگزاری است.

پرناک با اشاره به اینکه این مسابقات را حلقه صالحین پایگاه شهید بهشتی آستانه‌اشرفیه طراحی کرده است، یادآور شد:  اجرای مسابقات رباتیک به خاطر فرمایش مقام معظم رهبری بود که فرمودند بسیج در حوزه علمی نیز ورود کند.

وی متذکر شد: امروزه مسابقات رباتیک به عنوان پیشانی مسابقات علمی و بیلان کاری یک ارگان علمی مدنظر قرار می‌گیرد و برای نخستین بار یک پایگاه محلات مسابقاتی را در سطح دانشجویی و دانش‌آموزی کشور برگزار می‌کند.

این مسئول اظهار کرد: مسابقات مذکور دارای مرحله مقدماتی است که 40 درصد رکوردهای برتر به مرحله فینال راه می‌یابند.

مسئول اجرایی مسابقات رباتیک دانش‌آموزی و دانشجویی‌ خاطرنشان کرد: عصر امروز با تغییر المان‌ها و پیچیدگی بیشتر ادامه و نفرات برتر در هر سطح انتخاب و جوایز ارزنده‌ای را دریافت می کنند.

به گزارش فارس، مسابقات مذکور با پشتیبانی و حمایت نهادها، اداره‌ها، موسسات دولتی و خصوصی برگزار شده است.

انتهای پیام/84001/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول