اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان:

1500 دانشجو و دانش‌آموز زیر پوشش امداد شیروان هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان گفت: یک هزار و پانصد دانشجو و دانش‌آموز زیر پوشش این نهاد در شهرستان قرار دارند.

1500 دانشجو و دانش‌آموز زیر پوشش امداد شیروان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، قربان احمدی‌فر بعد از ظهر امروز در همایش رابطین فرهنگی این نهاد در محل کانون فرهنگی تربیتی سمیه شیروان اظهار کرد: انجام کارهای فرهنگی در کمیته امداد امام خمینی برگی از برگ‌های زرین و افتخار آفرین این نهاد است که باید قدر دانست.

وی گفت: به طور حتم یکی از فعالیت‌های ارزشمند کمیته امداد امام خمینی رسیدگی به امور تحصیلی و توجه به مسائل فرهنگی خانواده‌های زیر پوشش می‌باشد که در زمینه ارتقاء کمی و کیفی خدمات فرهنگی خصوصاً در ارتباط با دانش آموزان در راستای اجرای طرح رابطین توفیقاتی حاصل شده است که نقش همکاری معلمان و کارکنان متعهد آموزش و پرورش نیز در تحقق اهداف طرح مزبور حائز اهمیت است.

رئیس کمیته امام خمینی شیروان همچنین با اشاره به اینکه در جوامع امروزی دانش‌آموزان بیش از گذشته با مسائل و مشکلات درگیر بوده که نوع آن در کشور های مختلف با توجه به فرهنگ هر سرزمین متفاوت است تصریح کرد: آنچه با عنوان آسیب‌های اجتماعی، ناسازگاری‌ها، مشکلات آفرینی‌ها و احیاناً جرم‌ها و بزهکاری‌ها در این دوران مطرح می‌شود با همین مسائل و مشکلات رابطه دارند.

به گفته این مسئول دامنه مسائل و مشکلات بسیار بوده و از جهات مختلف شخصی، خانوادگی، اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و تحصیلی قابل بررسی است.

وی با برشمردن مشکلات در حوزه تحصیلی گفت: این مشکلات عبارتند از عدم توان در بهره‌گیری از کتب و برنامه‌ها، ضعف در ابتکار عمل‌ها، رنج از امتحان مدرسه، احساس ضعف در درس و نداشتن برنامه‌ریزی مناسب در فراگیری مطلب است.

احمدی‌فر تاکید کرد: ضروری است این‌گونه مسائل از سوی مربیان شناخته شده و در قبال آن‌ها تصمیمات مناسب گرفته شود.

وی ادامه داد: در این راستا با همکاری مستمر و ارتباط موثر واحدهای فرهنگی امداد و معلمین دلسوز به عنوان رابطین فرهنگی با موضع‌گیری مطلوب قادر به شناخت مشکلات دانش‌آموزان در ابعاد مختلف روحی و شخصیتی آنان بوده و با کشف استعدادها و توانایی‌های بالقوه آن‌ها می‌توان در ایجاد زمینه مناسب رشد و تعالی آنان با استفاده از امکانات موجود در مدارس و واحدهای فرهنگی امداد کمک بسیار موثری داشت.

به گفته رئیس کمیته امام خمینی شیروان، در شهرستان شیروان 1500 نفر دانشجو و دانش‌آموز تحت حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی شیروان هستند که سالیانه بیش از بیست میلیون تومان برای آنان هزینه می‌شود.

200 رابط فرهنگی با این نهاد در زمینه پیگیری امور تحصیلی، تربیتی، اخلاقی، فرهنگی مذهبی دانش‌آموزان از بدو ورود به مدرسه تا پایان سال تحصیلی همکاری دارند.

انتهای پیام/63002/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول