اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی جامعة المصطفی العالمیه خبر داد

برگزاری نمایشگاه آثار پژوهشی پژوهشگران جامعة المصطفی العالمیه

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی جامعة المصطفی العالمیه از برگزاری نمایشگاه آثار پژوهشگران جامعة المصطفی در قم خبر داد.

برگزاری نمایشگاه آثار پژوهشی پژوهشگران جامعة المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار فارس از قم، حجت‌الاسلام علی عباسی در نشست خبری که ظهر امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد، با اشاره به اینکه پژوهشگاه بین‌المللی جامعة المصطفی(ص) مهم‌ترین مرکز پژوهشی جامعة المصطفی العالمیه به حساب می‌آید، اظهار کرد: این نهاد آموزشی پژوهشی در داخل و خارج کشور مراکز آموزشی و پژوهشی متعددی دارد.

وی با بیان اینکه این پژوهشگاه از سال 86 آغاز به کار کرد، افزود: بر اساس ساختار فعلی این پژوهشگاه در حال حاضر پنج پژوهشگاه دارد.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی جامعة المصطفی العالمیه، علوم اسلامی، انسانی، ادیان و فرق و پژوهشکده اسلام و غرب را از جمله پژوهشکده‌های این پژوهشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: در هر یک از این پژوهشکده‌ها مطالب مرتبط و لازم آموزش داده می‌شود.

عباسی تصریح کرد: در این پژوهشگاه مطالعات منطقه‌ای متعددی صورت می‌گیرد و به طرح راهبردهای علمی و فرهنگی نیز می‌پردازد.

وی ضمن اشاره به پژوهشکده‌های ادیان و فرق که شامل سه گروه با نام‌های ابراهیمی، شرقی و فرق نو پدید می‌شود، افزود: پژوهشکده اسلام و غرب نیز به تهیه متون آموزشی و کمک آموزشی جامعة المصطفی العالمیه در حوزه غرب می‌پردازد.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی جامعة المصطفی العالمیه به اداره کل تدوین متون درسی اشاره کرد و گفت: این اداره در برنامه‌ریزی درسی و طراحی متون فعالیت می‌کند.

عباسی با تاکید بر اینکه انتشار کتب پژوهشگران نیز امری لازم است، ادامه داد: اداره کل ترجمه یکی دیگر از مراکز موجود در جامعةالمصطفی العالمیه است که به ترجمه آثار برای انتشار می‌پردازد.

وی ادامه تحصیل و رسیدن به مدارج عالی را مهم برشمرد و گفت: پژوهشگران می‌توانند در مقطع دکترا که با شیوه آموزش محور است، مشغول فعالیت شوند در این دوره تنها دو تا هشت واحد به صورت حضوری ارائه شده و باقی نیز کارهای پژوهشی است.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی جامعة المصطفی العالمیه به ایجاد یک شبکه ارتباطی مجازی اشاره و تصریح کرد: با وجود این شبکه می‌توانیم ارتباطات علمی گسترده‌تری با پژوهشگران داخل و خارج کشور داشته باشیم و به راحتی کارهای پژوهشی را مدیریت کنیم.

عباسی با اشاره به فعالیت و منافع کتابخانه جامعة المصطفی العالمیه گفت: 85 هزار کتاب به زبان عربی و فارسی و 5 هزار کتاب نیز به زبان لاتین در اختیار پژوهشگران و افراد دیگر در این کتابخانه قرار دارد.

وی به برگزاری جشنواره شیخ طوسی اشاره و تصریح کرد: در این جشنواره که شانزدهمین دوره برگزاری آن است همه آثار پژوهشی که در طول سال توسط پژوهشگران جمع‌آوری شده است بررسی و در پایان کتاب برگزیده نیز معرفی خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی جامعة المصطفی العالمیه ضمن اشاره به اینکه موضوع ویژه این جشنواره جغرافیای معرفتی جهان اسلام فرصت‌ها، تهدیدها و راهبردها است، افزود: در هر دوره موضوعی ویژه مشخص می‌شود و پژوهشگران نیز اقدام به مقاله‌نویسی کرده و در نهایت مقاله برتر معرفی می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه تا کنون 509 اثر عمومی(شامل کتاب‌های تالیفی و تولیدات پژوهشگران) و 130 مقاله ارسال شده است، ادامه داد: این جشنواره از 30 بهمن تا اول اسفند در سالن قدس مجتمع عالی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 175 پروژه در گروه‌های مختلف از جمله پژوهشکده علوم انسانی، علوم اسلامی، مطالعات منطقه‌ای، متون درسی، اسلام و غرب در پژوهشگاه وجود دارد.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی جامعة المصطفی العالمیه قم ادامه داد: با توجه به هفته پژوهش نمایشگاه آثار پژوهشگران از روز شنبه تا سه‌شنبه در ساختمان ستاد جامعة المصطفی العالمیه و از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه نیز در پژوهشگاه جامعة المصطفی العالمیه، مجتمع امین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/78008/ل40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول