اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا خبر داد

خسارت 21 میلیارد تومانی سیل به صومعه‌سرا

فرماندار صومعه‌سرا برآورد اولیه خسارت سیل در این شهرستان را 21 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: رقم دقیق این خسارت هنوز مشخص نشده است.

خسارت 21 میلیارد تومانی سیل به صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، میرزا حسینعلی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان از تلاش‌های اعضای مدیریت بحران صومعه‌سرا در مقابله با خسارات سیل اخیر قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: برآورد اولیه ما از میزان خسارت این سیل 21 میلیارد تومان است که بخش دولتی و خصوصی را شامل می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه میزان دقیق رقم خسارت در حال بررسی است، افزود: پس از جمع‌بندی نهایی با اعلام آن به استانداری و گرفتن اعتبارات مورد نیاز برای جبران خرابی‌ها اقدام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت سیل در چهار شهر صومعه‌سرا، رشت، فومن و شفت بوده است، اذعان کرد: میزان خسارت در کل گیلان 120 میلیارد تومان برآورد شده است.

حسینعلی‌زاده ادامه داد: در بخش دولتی این خسارت بیشتر شامل خرابی‌های راه‌ها، پل‌ها، سردهنه‌ها، تاسیسات آبیاری و ... بوده و خسارت شخصی نیز بیشتر مربوط به استخرداران و پرورش‌دهندگان ماهی است.

وی با بیان اینکه اگر تنها منتظر تخصیص اعتبار از جانب استانداری باشیم زمان زیادی صرف می‌شود، تصریح کرد: انتظار بنده از مدیران دستگاه‌های اجرایی این است که با استفاده از امکانات و اعتبارات محلی با کمک شوراها و دهیاران درصدد برطرف کردن برخی از خسارت برآیند.

فرماندار صومعه‌سرا، یادآور شد: در حوزه‌های اداره‌های راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای، کشاورزی و بنیاد مسکن بیشترین میزان خسارت را داشته‌ایم.

وی با تصریح بر اینکه بیشترین خسارت بخش شخصی مربوط به جهاد کشاورزی بوده است، گفت: از مدیر جهاد کشاورزی می‌خواهیم نظارت بهتری روی عملکرد بیمه‌ها در این زمینه داشته باشد.

حسینعلی‌زاده اضافه کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما تمام دستگاه‌ها و مجموعه‌ها به ویژه بیمارستان و مدارس به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که حداقل برای یک ماه ذخیره سوخت داشته باشند.

وی میزان اعتبارات استانی شهرستان صومعه‌سرا در سال جاری را 67 میلیارد و 551 میلیون ریال عنوان کرد و متذکر شد: میزان اعتبارات امسال نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

این مسئول ادامه داد: در بحث اعتبارات مربوطه به دو درصد صادرات نفت و گاز و اعتبار ماده 180 نسبت به سال گذشته افزایش اعتبار داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در بحث توسعه روستایی و اعتبار ماده 180 با افزایش 67 درصدی مواجه بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: میزان این اعتبار تخصیص یافته 20 میلیارد ریال است که بین پروژه‌های مختلف عمرانی مربوطه به دستگاه‌های مختلف عمرانی توزیع می‌شود.

حسینعلی‌زاده میزان اعتبارات حوادث غیر مترقبه را 21 میلیارد و 630 میلیون ریال عنوان کرد. 

انتهای پیام/84003/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول