اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بارش برف پاییزی

‌‌مشگین‌شهر زمستانی شد‌/‌مدارس تعطیل نشد

بارش برف پاییزی در آخرین روزهای این فصل چهره زمستانی به مشگین‌شهر بخشید.

‌‌مشگین‌شهر زمستانی شد‌/‌مدارس تعطیل نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وزش نسبتاً شدید باد که از ظهر دیروز سوز و سرمای هوا را برای رهگذران محسوس‌تر کرده بود از در پیش بودن موج تازه‌ای از برف و سرما خبر می‌داد.

در ادامه این شرایط جوی و با پیدایش ابرهای متراکم که نشانه رخنه موج هوای سرد بر منطقه بود پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی مبنی بر در پیش بودن روزهای سرد و برفی برای ساکنان منطقه را به یقین تبدیل کرد.

رفته رفته بر تراکم ابر در آسمان منطقه افزوده شد و ریزش دانه‌های ریز ولی پر حجم برف از حوالی عصر دیروز در سطح شهر اردبیل آغاز شد.

بارش مداوم برف از دیروز لایه‌ای از برف به ارتفاع 30 سانتی‌متر سطح گذرگاه‌های این شهر را پوشانده و سبب کندی تردد رهگذران پیاده و سواره شده است.

اما با این حال مدارس شیفت صبح این شهرستان تعطیل نشد و دانش‌آموزان با مشکلات موجود خود را برای حضور در سر کلاس به مدارس رساندند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، راهداران شهرستان مشگین‌شهر در جاده‌های مواصلاتی این شهرستان که به علت بارش سنگین برف مسدود شده بود، شب پرکاری را تجربه کردند.

به گفته مسئولان مربوطه عملیات برف‌روبی، نمک‌پاشی و بازگشایی مسیرهای برف‌گیر در این منطقه ادامه دارد.

برف خوشحالی مردم را به ناراحتی تبدیل می‌کند

یکی از کارمندان ادارات در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این شهر به دلیل اینکه ادارات به صورت پراکنده در آن تاسیس شده و همچنین وجود چند مرکز دانشگاهی همواره از نبود وسیله نقلیه عمومی مناسب رنج می‌برد.

وی که نخواست نامش اعلام شود، گفت: با وجود بارش برف در کمال ناباوری مدارس نیز تعطیل نشد که حداقل در جابجایی فرزندانمان دغدغه نداشته باشیم.

این کارمند دولت یادآور شد: برای کارمندان، کارگران و دانشجویان که اول صبح برای مراجعه به محل کارشان باید مسافت‌های زیادی را می‌پیمودند، داستان چیز دیگری بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهروندان امروز به دلیل مشکل تهیه وسیله نقلیه مورد نیاز از جمله نقلیه عمومی در این سرما، برف و کولاک با تاخیر چند ساعته در محل کارشان حاضر شدند که این امر سلسله‌وار عده زیادی را دچار مشکل کرد.

با وجود این مشکلات که تازگی نداشته و از مدت‌ها پیش گریبانگیر مردم این شهر است، تا به حال هیچ مسئولی در طول این چند سال برای رفع این مشکل اساسی مردم تدبیر خاص و ویژه‌ای در دستور کار نداشته و مشکل همچنان باقی است.

تمامی تجهیزات را به کار گرفته‌ایم

رئیس شورای اسلامی مشگین‌شهر با اشاره به برودت هوا و بارش برف و یخبندان از آماده‌باش نیروهای خدماتی و برف روبی و نمک‌پاشی از همان ساعات نخستین بارش برف خبر داد و بیان داشت: تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات موجود در شهرستان را بسیج کرده‌ایم تا هیچگونه مشکلی برای شهروندان پیش نیاید.

رسول فانی گفت: نمک مورد نیاز برای روزهای سخت زمستان از چند ماه قبل تهیه و در انبار شهرداری ذخیره شده بود به همین جهت در این زمینه مشکلی وجود ندارد و با آسودگی خاطر کار نمک‌پاشی در شهرستان انجام می‌شود.

این مسئول با انتقاد از فرسوده بودن تجهیزات برف‌روبی شهرستان مشگین‌شهر یادآور شد: امیدواریم در آینده مسئولان شهرستان مشگین‌شهر با در نظر گرفتن اعتبارات خاصی تجهیزات مناسبی را برای شهرداری این شهرستان فراهم کنند.

رئیس شورای شهر مشگین‌شهر از تلاش شبانه‌روزی پرسنل شهرداری برای برف‌روبی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر خبر داد و تصریح کرد: هدف ما فراهم کردن آسایش و رفاه شهروندان است و در این بین از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/62009/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول