اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

تکیه بر هویت فرهنگی اصل انقلاب ماست

امام جمعه قروه گفت: مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی ما تکیه بر هویت فرهنگی است که باید تلاش شود تا این هویت از انقلاب ما سلب نشود.

تکیه بر هویت فرهنگی اصل انقلاب ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا چهارشنبه‌شب در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در پرتو ویژگی فرهنگی شکل گرفت و همین نقطه قوت انقلاب اسلامی و وجه بارز شناخت آن در تمام دنیاست.

امام جمعه قروه با اشاره به پافشاری غرب بر روی فرهنگ باطل خود و سعی در دیکته کردن آن به کشورهای دنیا، اظهار داشت:در برابر این هجمه فرهنگی نباید از فرهنگ غنی خود و مواضع درست خودمان کوتاه بیاییم.

وی تاکید کرد: باید باور کنیم که شبیخون و هجمه فرهنگی دشمنان بسیار شکننده‌تر از تهاجم نظامی است که نباید در برابر آن در خواب غفلت بود.

احیا با اشاره به توسعه معجزه‌آسای زیرساخت‌های فرهنگی در کشور، افزود: نفوذ فرهنگ انقلابی ملت ایران به سراسر دنیا و به ویژه بیداری اسلامی از رهاوردهای عظیم انقلاب فرهنگی است.

به گفته احیا، بسیاری از آموزه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی هم‌اکنون در دنیا به الگویی ماندگار بدل شده است اما نباید به همین حد بسنده کرد، چراکه در این صورت الگوسازی و رشد فرهنگی متوقف می‌شود.

امام جمعه قروه با توصیه به اینکه نقاط مثبت فرهنگی باید بیشتر مدنظر قرار داده شود، افزود: عجین‌ شدن ایران با اسلام که شهید مطهری از آن به عنوان خدمات متقابل اسلام و ایران یاد کرده، حقیقتی است که هر یک از این دو عامل را بستر رشد دیگری قلمداد کرده است.

احیا پرداختن به برخی ظواهر در زمینه فرهنگ را نیز از عوامل رشد و معرفی فرهنگی برشمرد و گفت: لباس برخی مناطق از جمله منطقه کردستان، نمادی فرهنگی است که در عین ظرافت می‌تواند به ترویج فرهنگ کمک کند.

این مسئول، اسلام را دربردارنده همه فعالیت‌های حوزه بشری برشمرد و خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که مسلمانان در دستیابی به علوم و دانش منفعل نیستند.

احیا بر لزوم پیاده‌سازی اصول اسلامی و فرهنگ ایرانی در تمامی حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری احیای زبان فارسی است که همه باید در راستای جلوگیری از نفوذ الفاظ بیگانه در آن تلاش کنند.

امام جمعه قروه در ادامه با اشاره به آسیب‌ها و تهدیدات دنیای مجازی افزود: بررسی جدی این آسیب‌ها و ارائه راهکارهای مقابله‌ای عزم جدی و همگانی را می‌طلبد.

احیا در بخش دیگری از سخنانش به تأثیرات خاص کنگره شعر عاشورایی در سطح ملی و منطقه‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: این تنها گوشه‌ای از فرهنگ حسینی است که مردم شهرستان با تعامل مطلوب گام‌های مثبتی برای اشاعه آن برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه صدها موضوع از فرهنگ حسینی می‌توان یافت که تاثیر ویژه‌ای در سطح شهرستان داشته باشد، گفت: بررسی موضوعی این فرهنگ غنی باید در نظر گرفته شود چراکه به فرموده امام راحل ما هرچه داریم از این محرم و صفر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قروه در پایان این شهرستان را شهرستانی کم‌نظیر در سطح کشور از لحاظ بافت قومی و مذهبی برشمرد و افزود: همین ویژگی نقطه قوت ما برای توسعه فرهنگ عمومی است.

انتهای پیام/79009/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول