اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفار گیلان:

انشعاب‌های غیرمجاز آب از مشکلات آبفار گیلان است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: انشعاب‌های غیرمجاز و پایین بودن سهم هزینه آب از بودجه خانوار از مشکلات آبفار گیلان است.

انشعاب‌های غیرمجاز آب از مشکلات آبفار گیلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی عصر امروز در نشست با معاونان و مدیران ستادی شرکت آبفار گیلان، آب را ماده غیر قابل جایگزین دانست و اظهار کرد:  خدمات آب باید ارزش‌گذاری واقعی شود.

وی با بیان اینکه دولت‌های مختلف توان خود را برای آبرسانی به روستاها به‌کار گرفته‌اند، افزود: سالانه قیمت تمام شده تولید آب افزایش می‌یابد و شکاف بین هزینه و درآمد در آبفار بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه در بین کشورهای آسیایی مشترکان ایرانی کمترین بهای آب خانگی را پرداخت می‌کنند، ادامه داد: مشترکان شهری کشور 17 درصد و مشترکان روستایی تنها 6 درصد قیمت تمام شده آب شرب را پرداخت می‌کنند.

فرامینی توجه به ارزش اقتصادی آب و اجرای کامل برنامه‌های مربوط به این بخش را راهکاری برای برون‌رفت از مشکلات عدیده هزینه‌ای در شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی کشور ذکر کرد.

وی سرانه مصرف آب برای هر فرد ایرانی را حدود 800 مترمکعب اعلام کرد و گفت: این رقم در سال‌های گذشته دو برابر 7 هزار مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان با تاکید بر اینکه کاهش بارش‌های جوی و افزایش روزافزون جمعیت موجب کاهش سرانه آب در ایران شده است، انشعابات غیرمجاز، هدر رفت آب، افزایش تقاضا و مصرف، پایین بودن سهم هزینه آب از بودجه خانوار را از مشکلات آبفار گیلان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کاهش منابع آب و عرضه  آن، افزایش قیمت تمام شده آب و مسائل فرهنگی و اجتماعی را دیگر مشکلات این شرکت است، اصلاح سیستم تعرفه‌گذاری، فرهنگ‌سازی درباره اهمیت و میزان مصرف آب و اصلاح و تدوین قوانین و مقررات مرتبط را از راهکارهای برون‌رفت شرکت آبفار از این مشکلات برشمرد.

فرامینی خاطرنشان کرد: امیدواریم در دولت یازدهم شاهد تحول بزرگی در روند آبرسانی به روستاها و برطرف شدن مشکلات و تنگناهای مالی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و ارزش‌گذاری واقعی روی آب باشیم.

وی بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب را مورد تاکید مردم روستاهای استان قرار داد و گفت: گیلان دارای 2 هزار و 50 روستای بالای 20 خانوار است.

وی یادآور شد: بالغ بر 237 هزار مشترک گیلان در یک‌هزار و 713 روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

انتهای پیام/2300/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول