اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قانون کالای همراه مسافر در گمرک خداآفرین ارس اجرا شد‌

با حضور مسئولان گمرک ایران و دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد ورود کالای همراه مسافر در گمرک مرکز خداآفرین منطقه آزاد ارس عملیاتی شد.

قانون کالای همراه مسافر در گمرک خداآفرین ارس اجرا شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مدیرعامل منطقه آزاد ارس اظهار کرد: از امروز قانون کالای همراه مسافر به صورت رسمی در مرکز خداآفرین ارس اجرا شده و تجار و ارس وندان می‌توانند با شرایط قانونی حاکم، اقدام به ورود کالا بدون عوارض گمرکی از گمرک کنند.

وی بهره‌مندی عموم از مزایای قانون کالای همراه مسافر را یکی از مزیت‌های قانونی مناطق آزاد در حوزه تجارت خواند و افزود: مناطق آزاد فرصت‌های ناب برای رونق معیشت و اشتغال هستند.

عرب‌باغی گفت: قانون کالای همراه مسافر با همکاری گمرک و فراهم کردن امکانات لازم در مراکز جلفا، نوردوز و خداآفرین منطقه آزاد ارس عملیاتی شده‌اند.

عرب‌باغی در ‌ارتباط‌ با چگونگی اجرای این قانون گفت: مسافران می‌توانند برای خروج کالا از محدوده منطقه آزاد ارس با مراجعه به گمرک و ارائه کارت ملی و شناسنامه نسبت به دریافت کارت سبز اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون کالای همراه مسافر، تمامی مسافران می‌توانند برابر مقررات با دریافت کارت سبز کالای همراه مسافر‌، سالانه تا سقف 80 دلار نسبت به خروج کالای خریداری شده از مناطق آزاد کشور اقدام کنند.

منطقه آزاد ارس واقع در شمال غرب کشور هم مرز با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان بوده و در 3 بخش منفصل جلفا، خداآفرین و قلی بیگلو جمعا با 51 هزار هکتار بعنوان بزرگترین منطقه آزاد ارس کشور محسوب می‌شود.

بر این اساس منطقه آزاد ارس با  20 هزار و 500 هکتار در محدوده جلفا و در شهرستان خداآفرین به وسعت 24 هزار هکتار (موسوم به قلی بیگلو) و اراضی اطراف سد خداآفرین به وسعت 6100 هکتار و محدوده گمرک نوردوز ( مرز ایران با ارمنستان) به وسعت 240 هکتار جمعاً به وسعت 51000 هکتار فعالیت‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/60001/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول