اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گمرک بم:

بم استحقاق اداره کل گمرک را دارد

رئیس گمرک منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید شهرستان بم گفت: با توجه به خدمات‌رسانی به 11 شهرستان کرمان آمادگی لازم برای ایجاد اداره کل گمرک در بم وجود دارد.

بم استحقاق اداره کل گمرک را دارد

علیرضا وفازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: گمرک شهرستان بم در سال 1376 در محل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر به 11 شهرستان شرقی و جنوبی کرمان خدمات ارائه می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر این گمرک به عنوان گمرک مبدأ و مقصد کامیون‌های کارنه‌تیر در تمام فعالیت‌های گمرکی شامل صادرات، واردات قطعی و موقت، ترانزیت و قضائی فعالیت می‌کند.

وفازاده تصریح کرد: از ابتدای سال جاری صادرات این گمرک به وزن 3 هزار و 381 تن به ارزش 127 میلیارد ریال معادل است که صادرات این گمرک در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 34 درصد ‌و از حیث ارزش 29 درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: عمده صادرات این گمرک به کشورهای سوئد، افغانستان، آلمان و بلژیک بوده که به محصول خرما اختصاص داشته است.

وفازاده بیان داشت: واردات این گمرک نیز به وزن 20 هزار و 739 تن به ارزش 368 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 51 و از حیث ارزش 34 درصد افزایش دارد و عمده واردات از کشورهای چین و کره ‌جنوبی شامل قطعات منفصله خودرو است.

وی با اشاره به راه‌اندازی واحد قضایی گمرک بم در سال 1389 گفت: ‌در حال حاضر امور مربوط به قاچاق کالای شهرستان شرقی و جنوبی در این گمرک انجام و آمار پرونده‌های قضایی در هشت ماهه سال جاری تعداد 107 پرونده است.

رئیس گمرک منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید شهرستان بم ابراز داشت: پرونده‌های بررسی شده به ارزش بیش از 16 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد 32 درصد کاهش و از حیث ارزش 18 درصد افزایش دارد.

وی گفت: گمرک بم از سال 1389 تاکنون همه ساله از لحاظ ارزش کالاهای وارداتی و کسب درآمد از طریق اخذ حقوق گمرکی و عوارض مربوطه در بین گمرکات استان کرمان رتبه اول را دارا است.

وفازاده خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های مکرر در شهریور ماه سال جاری فیبر‌نوری و همچنین سیستم رایانه‌ای آسیکودانیز در گمرک بم راه‌اندازی شد و در حال حاضر تمام امور مربوط به صادرات و واردات کالا به صورت سیستمی در این گمرک انجام می‌گیرد و با سایر گمرکات کشور در ارتباط است.

وی اذعان داشت: با توجه به حجم کار گمرکات ارگ جدید بم و همچنین واحد قضایی این گمرک تعداد نیروهای فنی ارزیاب و کارشناس امور گمرکی بسیار کم است.

وفازاده عدم تناسب اعتبارات واگذاری با حجم فعالیت‌ها و ماموریت‌های محوله به سازمان را از مشکلات گمرک مطرح کرد و گفت: متنوع و زیاد بودن مأخذ تعرفه کالاها و ابهام در تعریف و تبیین و زیرنویس تعرفه‌ها و عدم توسعه کامل تجارت الکترونیک از جمله مشکلات است.

وی افزود: اعمال حاکمیت و کنترل‌های قانونی، ارتقای سطح اداره گمرک بم به اداره کل برای تامین کمبودهای موجود و تحقق کامل فعالیت دولت الکترونیک از راهکارها و پیشنهادات لازم برای ارائه خدمات بهتر است.

انتهای پیام/2446/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول