اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ارائه شیوه‌نامه نگارشی و ویرایشی

کتاب «بهار سخن» منتشر می‌شود

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار چاپ سوم کتاب بهار سخن با زیر عنوان «چگونه درست، ساده و روان بنویسیم» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتاب «بهار سخن» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب بهار سخن اظهار کرد: این اثر در واقع دیباچه‌ای بر درست‌نویسی و به نوعی شیوه‌نامه نگارشی و ویرایشی انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) است.

وی خاطرنشان کرد: زبان نوشتن با عمر 7 هزار ساله پایه اصلی همه رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی است و نوشته در طول تاریخ بزرگ‌ترین آثار را بر انسان‌ها گذاشته و نگاهدارنده دانش‌های پیشینیان برای آیندگان بوده و با نوشتار ارزش‌های دینی و انسانی ثبت و حماسه‌ها و رشادت‌های مردان بزرگ تاریخ به ما رسیده است.

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت:‌ در این کتاب مولف بر این همت گماشته تا مخاطبان را با نکته‌های ظاهری نوشته و اجزای متن علمی و سادگی،‌ روانی، شیوایی،‌ سبک علمی، قاعده‌های رسم‌الخط، فصل و وصل کلمات،‌ نشانه‌گذاری و مسائل دیگر مورد نیاز آشنا کند.

وی یادآور شد: این اثر به پیشنهاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تالیف شده تا با توجه به گستردگی چاپ و نشر آثار شیوه‌نامه نمایشی و ویرایشی برای نویسندگان ارائه شود.

روحانی خاطرنشان کرد: نویسنده در مقدمه این اثر بیان کرده که این نوشته حاصل سال‌ها تدریس ادبیات فارسی، نویسندگی و فن ویرایشی است و کوشیده شده تا در حد امکان قوانین با اصول ساده و با کمترین استثنا ارائه شوند تا از سردرگمی نویسندگان و ویراستاران بکاهد و بازده آثارشان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به مطالب ارائه شده در این کتاب گفت: صفحه‌آرایی، ‌نکات ظاهری، نکات محتوایی، نقل قول‌ها، متن مولف، سادگی، روانی، نکته‌های ادبی، فصل و وصل کلمات، فرهنگ جدانویسی، کتاب‌نامه و نکات ویرایشی در این کتاب تبیین شده که مولف از آنها به عنوان نکات مهم ساده‌نویسی، درست‌نویسی و روان‌نویسی یاد می‌کند.

کتاب «بهار سخن» با زیر عنوان چگونه درست، ساده و روان بنویسیم توسط استاد حسین دهنوی در 136 صفحه تالیف شده که چاپ سوم آن با تیراژ هزار عدد و قیمت 4 هزار تومان به زودی به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/ر30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول