اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه خبر داد

پذیرش یک هزار دانشجو توسط جهاد دانشگاهی کرمانشاه

قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: این موسسه در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور، تعداد 900 تا یک ‌هزار دانشجو را در 25 کد رشته پذیرش می‌کند.

پذیرش یک هزار دانشجو توسط جهاد دانشگاهی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدحامد شام‌بیاتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه اظهار داشت: موسسه آموزش عالی به عنوان خانواده‌ای از جهاد دانشگاهی، فعالیت‌‌های متنوعی را اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: از سال 84 وزارت علوم و تحقیقات تصمیمی را مبنی بر تاسیس این موسسه ابلاغ کرد و بحث زیربنایی و ساخت و ساز آن در ابتدا مورد توجه قرار گرفت.

به گفته شام‌بیاتی، موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی بر اساس مجوزهای وزارت علوم، پارک علم و فناوری را احداث کرده و صاحبان ایده را به این مرکز سوق می‌دهد.

قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: کار پذیرش دانشجو در این مرکز از طریق کنکور سراسری انجام می‌شود و دانشگاه نسل سوم با امکان پارک علم و فناوری راه‌اندازی شده است.

وی بیان داشت: این موسسه در سال 84 با 26 کد رشته در مقطع کاردانی کار پذیرش دانشجو را آغاز کرد و در حال حاضر دانشجویان این مرکز در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته مشغول تحصیل هستند.

شام‌بیاتی تعداد دانشجویان این موسسه را چهار هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: قریب بر دو هزار و 500 نفر نیز از این موسسه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

این مسئول ابراز داشت: 67 درصد فارغ‌التحصیلان کارشناسی این موسسه براساس آمارهای موجود در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری پذیرفته شده‌اند.

قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه از برنامه‌هایی برای ارتقای رشد فیزیکی این موسسه خبر داد و یادآور شد: زمینی به مساحت 120 هکتار در میدان آزادگان به‌سمت بزرگراه اسلام‌آبادغرب برای احداث شهرک علمی تحقیقات و آموزش در نظر گرفته شده است.

شام‌بیاتی خاطرنشان کرد: در بحث تحقیقات علمی این موسسه باید از مقام‌های به دست آمده توسط دانشجویان در مسابقات خارجی و داخلی یاد کرد که در اختراعات ژنو مقام سوم و در آلمان مقام دوم را به دست آوردند.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته براساس اهداف تعیین شده در موسسه آموزش عالی، مقام برتر را در بین منطقه غرب کسب کرده‌ایم.

به گفته شام‌بیاتی، مهم‌ترین هدف این موسسه تبدیل کردن آن به دانشکده آموزش عالی و پایه‌گذاری دانشگاه نسل چهارم با هدف ترویج معیارهای الهی و ارزش‌های دینی در آن است.

این مسئول افزود: از اهداف دیگر این موسسه غیر از بحث آموزش می‌توان به تشکیل کانون‌های تخصصی، استفاده از اساتید مجرب و کارآزموده، برگزاری کلاس‌های مشاوره توسط متخصصان، و به‌روز کردن سرفصل‌های دروس دانشجویان اشاره کرد.

به گفته این مسئول موسسه در نظر دارد در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها در سال‌جاری از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور که در روز 25 آذرماه اعلام خواهد شد، تعداد 900 الی یک ‌هزار دانشجو را در 25 کد رشته پذیرش کند.

شام‌بیاتی اذعان داشت: در دوره تکمیل ظرفیت دو رشته جغرافیا و زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی و چهار رشته عمران، کامپیوتر، الکترونیک و زبان انگلیسی در مقطع کاردانی پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول