اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تجار قصرشیرین:

بازارچه پرویزخان نیازمند مدیریتی توانمند است

نماینده تجار قصرشیرین گفت: بازارچه پرویزخان قطب اقتصادی تاثیرگذاری در مملکت است که به مدیریتی قوی و توانمند نیاز داشته و باید با دید کلان به آن نگاه کرد.

بازارچه پرویزخان نیازمند مدیریتی توانمند است

سلمان ذهاب‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر قریب به 50 درصد از صادرات غیرنفتی به کشور عراق از طریق بازارچه پرویزخان با بهترین مسیر جاده‌ای صورت می‌گیرد.

به گفته وی، در چند سال گذشته تصمیماتی مبنی بر واگذاری بازارچه پرویزخان به سازمان همیاری‌های شهرداری برای آماده‌سازی گرفته شد، اما این تصمیمات منتج به نتایج خوبی برای بازارچه نشد.

نماینده تجار قصرشیرین اشاره کرد: این بازارچه زمانی با حداقل 30 هکتار وسعت، روزانه در حدود 300 تا 400 کامیون در آن تخلیه و بارگیری می‌کردند اما در حال حاضر با وجودی که صحبت از توسعه آن به 387 هکتار در میان است اما عملا 20 درصد این مقدار نیز در دست مردم نیست.

ذهاب‌پور مشکلات اساسی بازارچه پرویزخان را در درجه اول زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: تعامل با طرف عراقی و مدیریت متمرکز نیز از دیگر مشکلات این بازارچه است.

سخنگوی سابق صنف پیله‌وران با اشاره به ماده 12 قانون گمرکات که مدیریت متمرکز باید در دست گمرک باشد، خاطرنشان کرد: براساس توافقات صورت گرفته در حال حاضر در استان‌های همجوار همچون کردستان و ایلام این موضوع عملی شده، اما در کرمانشاه هنوز این امر صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: با پیگیری مسئولان و نماینده مردم قصرشیرین در مجلس تصمیم بر این شده که به هر حال مدیریت بازارچه پرویزخان را گمرک بر عهده بگیرد.

نماینده تجار قصرشیرین با اشاره به بازدید استاندار جدید از مرز پرویزخان در روزهای اخیر بیان داشت: استاندار از نزدیک وضعیت نابسامان و مشکلات بازارچه را مشاهده کرده و بنا بر این شد که گمرک برای ساماندهی بازارچه مدیریت آن ‌را بر عهده بگیرد.

ذهاب‌پور در خصوص تقاضا برای کالاهای ایرانی در عراق ابراز داشت: شرایط اقلیمی عراق و وجه تشابهات مذهبی، زبانی، فرهنگی و قومی در سال‌های گذشته موجب کسب رتبه اول کالاهای ایرانی در بازار عراق شد.

به گفته وی، مردم عراق که قبلا به کالاهای ایرانی روی‌ می‌آوردند مجبور به تامین نیازهای خود از بازارهای دیگر شده و در حال حاضر نیز بسیاری از کشورها از جمله ترکیه نقش ویژه‌ای در بازار عراق دارند و سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام داده‌اند.

نماینده تجار قصرشیرین با بیان اینکه کشور عراق یک کشور جنگ‌زده و با تکیه بر درآمدهای کلان نفتی در فکر توسعه است، یادآور شد: از لحاظ زیربنایی بیشترین تقاضا مربوط به محصولاتی نظیر سیمان، کاشی، تیرآهن و میلگرد است.

ذهاب‌پور در مورد رقابت کالاهای ایرانی با دیگر کشورها در بازار عراق تصریح کرد: وجود یک سری کالاهای غیراستاندارد ایرانی در عراق در عدم جذب مشتری تاثیرگذار بوده، اما جدیداً با کنترل استانداردهای صورت گرفته وضعیت بهتر شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بازاچه پرویزخان قطب اقتصادی تاثیرگذار در مملکت است، به مدیریتی قوی و توانمند نیاز داشته و باید با دید کلان به آن نگاه کرد.

نماینده تجار قصرشیرین در پایان اذعان داشت: امیدواریم با رویکرد مثبت دولت، بازارچه پروزخان ساماندهی شود، چراکه انتظار مردم این منطقه دیدن تاثیرات مثبت این بازارچه در زندگی خود است.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول