اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

درخواست نمایندگان؛آنهایی که نظام را تضعیف می کنند به ملت معرفی شوند

نمایندگان ملت در نامه ای خطاب به امام خمینی: در صورت عدم اثبات تخلفات ادعای کسانی که با بزرگ نمایی زمینه ضعف جمهوری اسلامی را فراهم می آورند شناسایی و به ملت مسلمان و انقلابی ایران معرفی شوند.

درخواست نمایندگان؛آنهایی که نظام را تضعیف می کنند به ملت معرفی شوند

رخدادهای 20 آذر 1359

چکیده

  • نمایندگان ملت در نامه ای خطاب به امام خمینی تاکید کردند رسیدگی به احتمال شکنجه که از سوی بنی صدر رئیس جمهور مطرح شده است تا مرحله نهایی تعقیب می شود.
  • پالایشگاه نفت و گاز و تاسیسات صنعتی کرکوک توسط جنگنده های ایران بمباران شد.
  • حزب جمهوری اسلامی در بیانیه ای به حوادث چند روز اخیر کشور پرداخته و تاکید کرد : اصولا امپریالیزم با هر نوع تشکیلات سیاسی اسلامی مخالف است.
  • آیت الله عبدالحسین دستغیب : در این موقع که توطئه آمریکا توسط ضد انقلاب در شکستن روحانیت و مخالفت با ولایت فقیه که اساس مذهب می باشد در کار است بر عموم مسلمانان لازم است که پشتیبانی خود را از روحانیت که اساس انقلاب است و ولایت فقیه که اساس مذهب است آشکار سازند.
  • ظرف چند روز گذشته تعدادی از مدارس تهران اعم از دبیرستان ها ، مدارس راهنمایی و هنرستان ها دستخوش اغتشاشات و برخوردهای گروهی دانش آموزان شده است .

نامه نمایندگان به امام ؛ رسیدگی به احتمال شکنجه تا مرحله نهایی تعقیب می شود

نمایندگان ملت در نامه ای خطاب به امام خمینی تاکید کردند رسیدگی به احتمال شکنجه که از سوی بنی صدر رئیس جمهور مطرح شده است تا مرحله نهایی تعقیب می شود. نمایندگان در این نامه با تاکید بر این که هر چه سریع تر افراد یا ارگان هایی که به چنین حرکت زشت دست یازیده اند باید شناسایی و به عموم مردم معرفی و به فرموده امام امت قصاص شوند تاکید کردند : در صورت عدم اثبات تخلفات ادعایی کسانی که با بزرگ نمایی زمینه ضعف جمهوری اسلامی را فراهم می آورند شناسایی و به ملت مسلمان و انقلابی ایران معرفی شوند.(1)

پالایشگاه نفت و گاز تاسیسات صنعتی کرکوک بمباران شد

خبرهای جبهه و جنگ امروز نیز همانند روزهای گذشته بازتاب گسترده ای در مطبوعات داشت. خلاصه اخبار جنگ که در روزنامه های امروز منتشر شده عبارت است از ؛

1- پالایشگاه نفت و گاز و تاسیسات صنعتی کرکوک توسط جنگنده های ایران بمباران شد.

2- 5 منطقه استراتژیک جبهه غرب به دست رزمندگان ایرانی افتاد.

3- شایعه بیماری تیفوس در مناطق جنگی تکذیب و اعلام شد این مناطق دائما ضد عفونی می شوند.(2)

 

در بخشی از اطلاعیه آیت الله دستغیب آمده است : در این موقع که توطئه آمریکا توسط ضد انقلاب در شکستن روحانیت و مخالفت با ولایت فقیه که اساس مذهب می باشد در کار است بر عمو مسلمانان لازم است که پشتیبانی خود را از روحانیت که اساس انقلاب است و ولایت فقیه که اساس مذهب است آشکار سازند.

بیانیه حزب جمهوری اسلامی درباره حوادث اخیر کشور

حزب جمهوری اسلامی در بیانیه ای به حوادث چند روز اخیر کشور پرداخته و تاکید کرد : اصولا امپریالیزم با هر نوع تشکیلات سیاسی اسلامی مخالف است و حزب جمهوری اسلامی تجربه سیاسی و تشکیلاتی روحانیت راستین تشیع سرخ است . در این اطلاعیه آمده است : یکی از اهداف جنگ تبلیغاتی رادیوها و مطبوعات امپریالیزم در سراسر جهان همواره کوبیدن حزب جمهوری اسلامی بوده است آنان می خواهند حزب جمهوری اسلامی را با تبلیغات وسیع در سطح جامعه به ضد ارزش مبدل کنند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است : ما در پیشگاه خدای بزرگ و در مقابل رهبر عالیقدرمان امام خمینی و در حضور ملت کبیر ایران تصریح می کنیم که تمام اتهاماتی که به حزب جمهوری اسلامی به عنوان انحصار طلبی و قدرت طلبی می بندند دروغ محض است و زیر این کاسه ها نیم کاسه ای است که ظرفیت آن را توطئه کثیف امپریالیزم و صهیونیسم علیه انقلاب ایران تشکیل می دهد.(3)

آیت الله دستغیب : ولایت فقیه اساس مذهب است

از سوی آیت الله عبدالحسین دستغیب طی اطلاعیه ای روز جمعه فردا به حمایت از ولایت فقیه اعلام راهپیمایی شد .  در بخشی از اطلاعیه آیت الله دستغیب آمده است : در این موقع که توطئه آمریکا توسط ضد انقلاب در شکستن روحانیت و مخالفت با ولایت فقیه که اساس مذهب می باشد در کار است بر عمو مسلمانان لازم است که پشتیبانی خود را از روحانیت که اساس انقلاب است و ولایت فقیه که اساس مذهب است آشکار سازند.(4)

گروه های چپ در چند مدرسه دست به آشوب زدند

ظرف چند روز گذشته تعدادی از مدارس تهران اعم از دبیرستان ها ، مدارس راهنمایی و هنرستان ها دستخوش اغتشاشات و برخوردهای گروهی دانش آموزان شده است . این برخوردها که به صورت کاملا سازمان یافته و در یک مقطع زمانی مشخص در تهران و پاره ای از شهرستان ها روی داده است تعدادی از مدارس را نیز در آستانه تعطیلی قرار داده است . گروه های چپ گرا ، مجاهدین خلق و دیگر سازمان های مخالف جمهوری اسلامی در این اغتشاشات دست دارند. (5)

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 20 آذر1359، صفحه 3

2- اطلاعات ، 20 آذر1359، صفحه 1

3- جمهوری اسلامی ، 20 آذر1359، صفحه 1

4- اطلاعات ، 20 آذر1359، صفحه 3

5- جمهوری اسلامی ، 20 آذر1359، صفحه 15

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

پایان متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول