اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جنگل‌ها، ‌مراتع و آبخیزداری کشور:

حفظ جنگل‌ها و مراتع نیازمند مشارکت‌های مردمی است

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: حفظ جنگل‌ها و مراتع نیازمند مشارکت‌های مردمی است.

حفظ جنگل‌ها و مراتع نیازمند مشارکت‌های مردمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، خداکرم جلالی ظهر امروز در کارگاه توانمندسازی تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: متأسفانه امروز جنگل‌ها و مراتع دستخوش برخی از ناملایمات می‌شوند که لازم است برای جلوگیری از این روند مشارکت‌های مردمی برای حفظ و نگهداری این منبع خدادادی بیش از گذشته شود.

وی ادامه داد: با به کارگیری مشارکت‌های مردمی می‌توانیم نقش بسیار بالایی را در ارتقای بهره‌وری در این سازمان داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه مشارکت‌های مردمی در این زمینه می‌تواند در قالب تشکل‌های مردمی باشد، افزود: تشکل‌های مردمی تأثیرپذیری بیشتری را خواهند داشت و ما نیز بهتر می‌توانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: با تشکیل این کمیته‌ها می‌توانیم به سمت پویایی بیشتر پیش برویم و به اهداف مورد نظر زودتر دست پیدا کنیم.

جلالی با بیان اینکه با تشکیل اتحادیه‌های استانی می‌توانیم به سمت اتحادیه‌های ملی حرکت کنیم، گفت: با تشکیل اتحادیه‌های ملی به سمت تخصصی‌شدن حرکت کرده و در عرصه حفظ و نگهداری از جنگل‌ها و مراتع به جایگاه مناسبی دست پیدا خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم مجید لقمان‌پور معاون ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری و آموزش سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز طی سخنانی هدف از برگزاری این کارگاه را نیازسنجی ایجاد تعاونی و ارزیابی کارآیی آنها عنوان کرد.

وی تأکید کرد: فعالان در این حوزه در این دوره آموزشی به بحث و تبادل نظر می‌پردازند و راهکارهای اساسی برای توسعه این مهم را بررسی می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون در سه استان گلستان، کرمانشاه و خوزستان اتحادیه تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری تشکیل شده است، افزود: باید تلاش کنیم با توجه به اثرات مثبت این تعاونی‌ها این مهم در تمامی استان‌های کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/2302/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول