اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پرورش بیرجند:

تعمیرات مدارس بیرجند نیازمند تأمین اعتبار است

مدیر اداره آموزش و پرورش بیرجند با بیان این‌که وضعیت مدارس در بعد تعمیرات نیازمند تأمین اعتبار است، گفت: البته این وضعیت موقتی است و نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها و به خصوص اولیای دانش‌آموزان است.

تعمیرات مدارس بیرجند نیازمند تأمین اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زمانی بعد از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش بیرجند اظهار داشت: برای آماده‌سازی مدارس و فضاهای آموزشی برای استقبال از دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید اقدامات خوبی در بیرجند انجام گرفته است.

وی ادامه داد: با تدابیر شورای اداری بیرجند، سازمان نوسازی مدارس و خیران مشکلاتی که در فضاهای آموزشی وجود داشت به حداقل رسیده است.

پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان بیرجندی نیاز به کمک سایر ادارات دارد

مدیر اداره آموزش و پرورش بیرجند همچنین به طرح تعیین معلمان نمونه در بیرجند اشاره کرد و گفت: در این طرح مدارک معلمان در سراسر شهرستان جمع‌آوری می‌شود و پس از بررسی مدارک، معلمان نمونه در سطح شهرستان، منطقه، استان و کشور مشخص می‌شود.

زمانی تصریح کرد: در سال گذشته 286 پرونده در این ارتباط مورد بررسی قرار گرفت و 81 نفر از معلمان بیرجندی منتخب استانی شدند

وی با اشاره به طرح یادگیری دانش‌آموزان در روزهای پنجشنبه، اذعان داشت: در این طرح سعی بر این است که با استفاده از ظرفیت سایر ادارات اوقات فراغت دانش‌آموزان در روزهای پنجشنبه پر شود که این امر نیاز به همکاری سایر ادارات دارد.

مشکل کمبود فضای آموزشی در روستاهای حاشیه بیرجند

مدیر اداره آموزش و پرورش بیرجند با بیان این‌که مهاجرت به روستاهای حاشیه بیرجند در چند سال گذشته رشد روزافزونی داشته است، متذکر شد: به همین دلیل در سال گذشته برای تأمین فضاهای آموزشی در این روستاها دچار مشکلات زیادی شدیم که با تلاش‌های صورت گرفته این مشکلات تا حدودی حل شده است.

زمانی متذکر شد: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما در مهرشهر بیرجند است چرا که دانش‌آموزان در این منطقه در یک ساختمان استیجاری در حال تحصیل هستند.

وی با بیان این‌که مجتمع آموزشی حیات طیبه در مهرشهر در حال ساخت است، یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مجتمع تا مهرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دبیرستان مهرشهر تا مهرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر اداره آموزش و پرورش بیرجند اضافه کرد: همچنین با توجه به جمعیت رو به رشد در این منطقه نیاز به ساخت دبیرستان در این منطقه داریم که پیش‌بینی می‌شود این دبیرستان تا مهرماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

زمانی همچنین به مدرسه‌های در حال ساخت در سایت اداری بیرجند اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در این سایت یک مدرسه شش کلاسه و یک مدرسه خیریه چهار کلاسه در دست احداث است که برای سال تحصیلی آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که ساخت دبیرستان بنت‌الهدی بیرجند 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: ساخت این مدرسه همراه با مدرسه شش کلاسه گنجی و دبیرستان شش کلاسه چهکند تا مهرماه سال 93 به پایان می‌رسد.

پرداخت کمک مالی اولیا الزامی نیست

مدیر اداره آموزش و پرورش بیرجند ادامه داد: ساخت دبیرستان موسی‌بن جعفر (ع) بیرجند نیز در مرحله فونداسیون متوقف شده است که نیاز به پیگیری دارد.

زمانی با بیان این‌که وضعیت مدارس در بعد تعمیرات نیازمند تأمین اعتبار است، گفت: البته این وضعیت موقتی است و نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها و به خصوص اولیای دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به این‌که برای پرداخت کمک مالی هیچ اجبار و الزامی نیست، اذعان داشت: طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش این تنها منوط به توان مالی اولیا و تصویب در جلسه اولیا و مربیان مدرسه است.

مدیر اداره آموزش و پرورش بیرجند خاطرنشان کرد: مدارس ما برای ارتقای سطح آموزشی خود نیاز به کمک اولیای دانش‌آموزان دارند.

انتهای پیام/69022/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول