اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه مطرح کرد

الگوبرداری از افراد موفق یک راه‌حل جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمن

استاد دانشگاه‌های دشتی گفت: الگوبرداری از افراد موفق، پر کردن اوقات فراغت جوانان با کلاس‌های علمی تربیتی، تجهیز مدارس فنی و حرفه‌ای و آشنا کردن دانش‌آموزان با کار یکی از راه‌حل‌های جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمن است.

الگوبرداری از افراد موفق یک راه‌حل جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمن

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، جمال پورمنصوری ظهر امروز در گردهمایی سراسری دانشجویان دانشگاه‌های آزاد شهرستان دشتی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی به هر نوع عمل فردی اطلاق می‌شود که در چارچوب اصول اخلاقی و قواعد عام عمل جمعی رسمی و غیررسمی جامعه محل فعالیت کنشگران قرار نمی‌گیرد و در نتیجه با منع قانونی و قبیح اخلاقی و اجتماعی روبرو می‌شود.

استاد دانشگاه‌های شهرستان دشتی افزود: هر نوع فعالیتی که در خارج از چارچوب اصولی و قواعد عام عمل جمعی برای رسیدن به منابع ارزشمند صورت می‌گیرد کج‌روی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه متاسفانه بر اثر توطئه دشمنان اسلام و فشارهای قدرت‌های استعماری و تهاجم فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی کشور جمهوری اسلامی ایران در معرض یک سری آسیب‌های جدی قرار گرفته است.

پورمنصوری ادامه داد: دولتمردان دلسوز و ملت شهیدپرور ایران همانطوری که توطئه‌های دشمنان یکی پس از دیگری را خنثی کرده‌اند و در مقابل تهاجم نظامی در 8 سال دفاع مقدس ایستاده‌اند دشمن ناامید و مایوس شد.

نتانیاهو اعتراف کرده که ما از طریق نظامی با ایران روبرو نمی‌شویم چون توان مقابله با ایران نداریم و شکست می‌خوریم و باید از طریق تهاجم فرهنگی با ایران مقابله کنیم.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج تاکید کرد: راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی پیشنهاد می‌شود که یکی از آنها مطالعه و شناخت آسیب‌های اجتماعی و عمل انگیزه‌های پیدایی آنها و نیز بررسی شخصیت کژ رفتاران و ویژگی‌های جسمانی، روانی، فرهنگی واجتماعی در بین جوانان است.

وی افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به منظور بهسازی محیط زندگی جمعی و خانوادگی از آنجا که پیشگیری همواره ساده‌تر، عملی‌تر و کم هزینه‌تر از درمان است برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دارای اهمیت بسیار بالایی است.

پورمنصوری سالم کردن محیط اجتماعی کودکان یعنی خانواده، سالم‌سازی محیط اجتماعی همگان یعنی جامعه، فرهنگ استفاده از ماهواره و اینترنت، برگزاری کلاس‌های توجیهی و تربیت و آموزش خانواده را مورد تاکید قرار داد.

وی هوشیاری مردم در مقابله با توطئه دشمنان از جمله جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، حل مشکلات اشتغال آحاد مردم به خصوص جوانان، تشویق جوانان به مطالعه و افزایش اطلاعات عملی آنها، فراهم کردن امکانات برای ادامه تحصیل جوانان در دانشگاه‌ها و حمایت مالی از پژوهشگران که مقالات و تحقیقات در رابطه با آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌کند یکی از راهکارهای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

پورمنصوری خاطرنشان کرد: با گسترش فضای مجازی در دو دهه اخیر و پیشرفت‌های محصولات چند رسانه‌ای  کودکان از طریق کامپیوتر، گوشی همراه، لب‌تاپ و تبلت دسترسی به هرگونه داده‌ای از سایت‌ها، فیلم‌ها و عکس در تهدید قرار دارند که باید در این زمینه توجه ویژه کرد.

وی ادامه داد: توجه ویژه به رشد همه‌جانبه اجتماعی، عاطفی، عقلانی، دینی و الگوبرداری از افراد موفق، پرکردن اوقات فراغت جوانان با کلاس‌های علمی تربیتی، تجهیز مدارس فنی و حرفه‌ای و آشنا کردن دانش‌آموزان با کار یکی از راه‌حل‌های جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمن است.

پورمنصوری گفت: آنچه در حوزه اجتماعی و حتی فرهنگی در جامعه مهم است آن است که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی که در تعریف مدیران و کارشناسان ما گنجانده آسیب اجتماعی نیست، بلکه واکنش به کنش‌ها است.

نظام ارزشی ما باید توسط دانشگاه تولید و یا بازتولید شود.

انتهای پیام/66001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول