اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان:

بهانه‌جویی نخواهیم کرد/ آبادان ظرفیت حضور در لیگ بر‌تر را دارد

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان گفت: تلاش خود را برای صعود به لیگ برتر خواهیم کرد و در صورت عدم صعود بهانه‌جویی نخواهیم کرد.

بهانه‌جویی نخواهیم کرد/ آبادان ظرفیت حضور در لیگ بر‌تر را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان، که سال گذشته را با نام صنعت نفت در مسابقات لیگ دسته اول بسکتبال کشور شرکت می‌کرد، و در آخرین لحظات از راهیابی به لیگ بر‌تر بازماند، امسال با حمایت شرکت پالایش نفت آبادان جان تازه‌ای گرفته و در مسابقات فصل جدید بسکتبال کشور خوش درخشیده است.

این تیم با مدیریت و سرپرستی محسن داوری که خود ریاست هیئت بسکتبال آبادان را بر عهده دارد، و نیز هماد سامری که به حق محبوبیت خاصی در بین بازیکنان و هواداران بسکبتال آبادان دارد موفق شده در پنج هفته ابتدایی این رقابت‌ها به پنج پیروزی دست یابد و امید‌ها را برای لیگ برتری شدن این تیم زنده نگاه دارد.

پس از دیدار هفته هشتم این تیم با بهشت هیرکان گرگان، حرف‌های ناگفته هماد سامری را به رشته تحریر در آوردیم، باشد که حمایت‌ها از آسمان خراش‌های شهر آبادان بیش از پیش شود، دقایقی را پای حرف‌های سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان می‌نشینیم.

*فارس: آقای سامری تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان در چه وضعیتی قرار دارد؟

*سامری: خدا را شکرگذاریم، تمرینات با جدیت و صمیمیت خاصی دنبال می‌شود و در تمام مسابقات خود نیز به پیروزی دست یافته‌ایم و آماده‌ایم در هفته‌های آتی نیز بر حریفان چیره شویم.

*فارس: تا چه حد تیم امسال شما از بازیکنان بومی بهره برده است؟

*سامری: ورزش در چند سال اخیر حرفه‌ای شده و نمی‌توان یک تیم را صد درصد بومی و یا غیربومی نامید، باید بازیکنان مورد نظر از هر نقطه‌ای گرد هم آیند تا تفکرات مربی را به خوبی به اجرا در آورند، البته شخصیت بسکتبال آبادان بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که نشان داده شده و قهرمانان بزرگی را می‌توان در این شهر جستجو کرد.

*فارس: تحت پوشش امور ورزش پالایش نفت آبادان رفتن مثمر فایده خواهد بود و از این تغییر و تحول رضایت دارید؟

*سامری: به یاری خدا سال جاری را با مشخص شدن وضعیت تیم بسکتبال، تحت پوشش امور ورزش پالایشگاه قرار گرفته‌ایم و همه چیز سر جای خود روال عادی را طی می‌کند، امیدوارم ورزش ابادان در تمام رده‌ها شاهد چنین اتفاقات مهمی باشد و کار را دست کاردان بسپارند.

*فارس: هیئت مدیره تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان از چه نفراتی تشکیل شده است؟

*سامری: حسن مختاری که از با سابقه‌های ورزش آبادان است، حسن گله‌داری که به حق یک مدیر ورزشی است، عبدالحسین بنادری که سابقه بسکتبال را با خود به یدک می‌کشد و دیلمی که حضور همه آن‌ها در هیئت مدیره نشان از یک کار حساب شده و آینده‌دار را دارد، وجود چنین کسانی باعث شد تا در کنار آنان بنشینیم و به راحتی حرف بزنیم و مشکلات را برطرف کنیم.

*فارس: گویا تردید برای حضور این تیم در مسابقات تا قبل از آغاز لیگ دسته اول وجود داشت؟

*سامری: در چند سال اخیر پیش از آغاز مسابقات و در اواخر مسابقات که در شش ماه اول سال است، برخی شیطنت‌ها و کار شکنی‌ها انجام می‌شود و این طبیعی است، اما ما با قدرت کار خود را آغاز کرده‌ایم و به خوبی پیش می‌بریم.

*فارس: برای آوردن بازیکنان فصل قبل به آبادان مشکل خاصی نداشته‌اید؟

*سامری: بازیکنان ما هنوز مطالبات سال گذشته خود را از باشگاه صنعت نفت دریافت نکرده‌اند، و این جای تاسف دارد که سال گذشته به همه تیم‌های غیر ورزشی پول پرداخت شد جز تیم بسکتبال، بازیکنان با اعتبار با درخواست من به این تیم آمده بودند و هنگامی که با این صحنه مواجه شدند دیگر جوابی برای خواسته‌های ناچیز آن‌ها نداشتم، من می‌توانم از وضعیت بد مالی باشگاه سخن بگویم، اما وقتی به همه تیم‌ها مطالبات پرداخت می‌شود جر بازیکنان بسکتبال دیگر چه جوابی باید به آن‌ها داد، طبیعتاً سال بعد برای آمدن به آبادان تامل خواهند کرد.

*فارس: مجموعه‌ای که به کار گرفته شده تا چه حد موفق بوده است؟

*سامری: تمام تلاش ما این است که روز به روز بهتر شویم و مجموعه نیز مجموعه خوبی است، اما به دلیل بد حسابی‌های که سال گذشته شد، بازیکنانی بودند که امسال می‌توانستند کمک بسیاری به ما کنند اما از حضور در آبادان سر باز زدند.

*فارس: با توجه به مسئولیت محسن داوری در هیئت بسکتبال آبادان، عملکرد سرپرست تیم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

*سامری:  «محسن داوری» واقعاً یک فرد شایسته است و بیش از یک سرپرست در این تیم نقش دارند، وی یک مدیر خوب و در واقع پدر تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان است؛ اگر مدیریت داوری نبود مسلما این تیم در این شرایط قرار نداشت.

*فارس: حمایت و استقبال تماشاگران از شما چگونه بوده است؟

*سامری: متاسفانه اطلاع رسانی ضعیفی در خصوص بازی‌های ما صورت می‌گیرد و از طرف رسانه‌ها و صدا و سیما استقبال خوبی از این تیم نمی‌شود، در شهرهای دیگر ما مشاهده می‌کنیم که حتی بازی‌های تیم‌ها به صورت مستقیم از سیما پخش می‌شود و امیدوارم به بسکتبال آبادان نیز بها داده شود.

*فارس: آیا در اندیشه صعود به لیگ بر‌تر بسکتبال کشور هستید؟

*سامری: نا‌امید نیستیم و دنبال بهانه جویی هم نخواهیم بود، منتها برای صعود یک سری ابزار لازم است که فعلا این ابزار در دست نیست، و تمام تلاش ما این است که به این مهم دست یابیم.

*فارس: آیا برای حضور در لیگ بر‌تر امکانات لازم را در اختیار دارید؟

*سامری: فکر می‌کنم تمام امکانات حضور در لیگ بر‌تر بسکتبال کشور را می‌توان فراهم کرد و کار سختی نیست، آبادان دارای امکانات و ظرفیت‌های مناسبی است و برای حضور در این آوردگاه مشکل خاصی نخواهیم داشت.

*فارس: چقدر برای احیای تیمی که در اختیار دارید تلاش کرده‌اید؟

*سامری: پیش از آمدن به آبادان، تیم لوله سبز آ.اس شیراز را به لیگ بر‌تر رسانده‌ایم، و هم اکنون چهار سال است در آبادان مشغول فعالیت در این تیم هستم، این کاری که امروز انجام می‌دهیم، دستمایه زحمات بزرگان بسکتبال آبادان است، کسانی که زحمات زیادی برای این ورزش در آبادان کشیده‌اند، سعید رحمانیان، عبدی رضایی، حمید میرزایی از کشانی هستند که تلاش زیادی برای اعتلای ورزش بسکتبال در آبادان کرده‌اند.

*فارس: از بازیکنان خود راضی به نظر می‌رسید؟

*سامری: بازیکنان بسیار خوبی تیم امسال ما را تشکیل داده‌اند، از مجید قاسمی کاپیتان بومی و باتعصب این تیم گرفته تا باقر قمری، حمزه آغاجری، مهدی برون، محمد علی قدرتی و همه بازیکنانی که که با وجود پیشنهادات خوب و لیگ برتری، آبادان را برای بازی کردن انتخاب کرده‌اند، از همه آن‌ها تشکر می‌کنم.

*فارس: و در پایان..؟

*سامری: خیلی موارد باعث شد که امسال با اتحاد و دوستی مثال زدنی بتوانیم یک تیم را روانه مسابقات کنیم که از همه عزیزانی که در این راه تلاش کردن تشکر می‌کنم و از بازیکنانی که درخواست مرا برای پیوستن به این تیم قبول کردند صمیمانه قدر دانی می‌کنم.

انتهای پیام/72013/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول