اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت مسجد مقدس جمکران تاکید کرد

استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه در مسجد مقدس جمکران

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: لازم است از ظرفیت‌های گسترده پژوهشی و فرهنگی حوزه‌های علمیه در جذب زائران این مکان مقدس استفاده کرد.

استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه در مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه سازماندهی جدیدی در مسجد مقدس جمکران صورت گرفته است، گفت: تقسیم وظایف، اهداف، سیاست‌ها و راهکارها بخش‌های عمده این سازماندهی جدید هستند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر ارائه تسهیلات به زائران و گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مسجد مقدس جمکران تاکیدات فراوانی داشته‌اند و در این زمینه‌ها در حال برنامه‌ریزی هستیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه امیدواریم با تمهیداتی که صورت گرفته و همکاری‌هایی که با مجموعه دستگاه‌های استان داریم بتوانیم به این اهداف دست یابیم، عنوان کرد: درصدد هستیم از نظر کمیت حضور زائران را افزایش دهیم زیرا به نظر می‌رسد می‌توان جمعیت 15 میلیونی زائران در طول سال را به چند برابر افزایش داد.

وی ادامه داد: میانگین توقف مسافران در قم چند ساعت است و اگر بتوانیم با همکاری و پشتیبانی مجموعه دستگاه‌های استانی و ملی امکانات را افزایش دهیم میزان این توقف به چند روز خواهد رسید.

رحیمیان با اشاره به ضرورت استفاده از همه مکان‌های زیارتی در قم توسط زائران گفت: ظرفیت‌های فراوانی در قم وجود دارند که می‌توانند در جذب زوار مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: قم جلوه‌گاهی از تاریخ درخشان تشیع است و بزرگان زیادی در این شهر مدفون هستند و در حال حاضر هم از وجود مراجع عظام تقلید بهره می‌بریم، بنابراین باید زمینه‌سازی به منظور توقف چند روزه مسافران در قم را انجام داد تا از این فرصت برای تبلیغ و تبیین مبانی ناب اسلامی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای استفاده حداکثری از ظرفیت حوزه علمیه هم برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است، تصریح کرد: حوزه علمیه دارای ظرفیت‌های پژوهشی و فرهنگی فراوانی است و می‌توان با گسترش همکاری‌ها میان مسجد مقدس جمکران و حوزه کاری کرد که زائران دست خالی از قم خارج نشوند.

رحیمیان با اشاره به تدارک راهپیمایی بزرگ روز اربعین مردم قم از حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران گفت: قرار است این راهپیمایی با زیارت اربعین در حرم مطهر آغاز شود و با قرائت زیارت ناحیه مقدسه در جمکران پایان یابد و درصدد هستیم این مراسم در سطح ملی برگزار شود.

انتهای پیام/78004/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول