اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

به خادمی جمکران افتخار می‌کنم

یکی از مراجع تقلید قم با تاکید بر اینکه برنامه‌های تعظیم امر حضرت ولیعصر(عج) باید بیش از پیش رونق بگیرد، گفت: افتخار می کنم که خادم این مسجد باشم.

به خادمی جمکران افتخار می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار تولیت، معاونان و مدیران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: مسئله و قضیه مسجد جمکران و ولایت و توجه به این مقام مقدس بسیار با اهمیت است و بزرگان و علما و اشخاصی که به این موضوع اهتمام داشتند، همیشه مواظب بودند در حدی که بتوانند از این مکان مقدس بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: این توجهی که خود به خود در مردم پیدا شده، مسئله مهمی است. البته این توجه همیشه بوده و مردم همیشه با کیفیت‌های مختلف عرض ارادت می‌کرده‌اند، اما این حضور و این همه جمعیت که به اینجا می‌آیند، نشانه یک توجه خاص است. اینجا باید مورد استفاده مردم باشد و منافع معنوی‌ که خداوند متعال در نظر دارد شامل حال مردم شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه علما و بزرگان ما همه به مسجد جمکران افتخار می‌کردند، ابراز داشت:  مرحوم پدرم رحمةالله ‌علیه پیاده به مسجد جمکران می‌رفتند. در آن زمان اسب بود و بعضی به ایشان اصرار می‌کردند شما سوار بشوید. می‌گفتند من می‌خواهم پیاده باشم و این کار را با کیفیت خاصی انجام می‌دادند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: ما باید توجه داشته باشیم که قداست این مسجد به ویژه از نظر دینی و مذهبی بیش از پیش حفظ و محافظت شود. برنامه‌های مسجد جمکران باید به گونه‌ای باشد که موجبات رضایت حضرت ولیّ عصر (عج) را فراهم کند.

وی ادامه داد: کسانی که در مسجد جمکران کار می‌کنند و در آنجا مسئولیت دارند، باید بیش از دیگران مواظب باشند، باید مواظب باشند که سخنانشان جناحی نباشد. اینجا باید مخصوص توجه مردم به حضرت ولیّ عصر (عج) باشد و خلوص نیتی که مردم باید داشته باشند باید زمینه‌اش در این مکان برای مردم فراهم شود، گرچه تا حدی فراهم شده ولی باید بیشتر شود تا ان‌شاءالله روز به روز بر عظمت امر افزوده ‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مسجد جمکران رونق خاصی پیدا کرده است، ابراز داشت: علت این رونق را امری معنوی می‌دانم چرا که یکباره مردم این‌ طور حضور پیدا کردند و می‌آیند و خسته نمی‌شوند و باز هم می‌آیند و باز هم می‌آیند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله‌العظمی آقای بروجردی رحمة‌الله‌علیه به طلاب سفارش می‌کردند که در مسافرت و سخنرانی و هر جا که می‌روید حضرت را فراموش نکنید و این توصیه نکته خیلی دقیقی دارد که از بعضی روایات هم استفاده می‌شود.

وی افزود: روزی خدمت مرحوم آیت‌الله بروجردی رحمةالله‌علیه بودم. شخصی آمد و از مرحوم آیت‌الله بروجردی سؤال کرد که این نماز مسجد جمکران را می‌توانیم به قصد ورود بخوانیم؟ یعنی این نماز را قبول دارید؟ خیلی مهم بود که ایشان بفرماید. ایشان مقداری تأمل کردند و فرمودند «بخوانید، به قصد ورود». اینکه مرحوم آیت‌الله بروجردی بگویند به قصد ورود بخوانید خیلی مسئله مهمی است.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه برنامه‌های تعظیم امر حضرت ان‌شاءالله باید بیش از پیش رونق بگیرد، خاطرنشان کرد: من افتخار می‌کنم که خادم این مسجد باشم، خلوص نیت کسانی که در این مکان مقدس هستند هم مهم است؛ باید خلوص نیت داشته باشند، امیدوارم موفق باشید و مردم هر چه بیشتر از مسجد جمکران بهره‌مند بشوند و استفاده کنند.

انتهای پیام/2258/س/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول