اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خوزستان:

هیئت منصفه نقش حمایتی از مطبوعات دارد

رئیس کل دادگستری خوزستان نقش هیئت منصفه برای مطبوعات و رسانه‌ها را نقشی حمایتی عنوان کرد.

هیئت منصفه نقش حمایتی از مطبوعات دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدباقر الفت در مراسم معارفه اعضای جدید هیئت منصفه دادگاه مطبوعات خوزستان که صبح امروز در اهواز انجام شد اظهار کرد: نقش هیئت منصفه برای مطبوعات و رسانه‌ها نقشی حمایتی خواهد بود.

وی گفت: مجموعه افرادی که برای حضور در هیئت منصفه دادگاه مطبوعات خوزستان انتخاب شدند دارای سابقه خوب، معنویت خاص، ولایت‌مداری و انقلابی هستند.

رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: هیئت منصفه دادگاه مطبوعات خوزستان از کسانی تشکیل شده است که بیشتر آن‌ها از رزمندگان دوران دفاع مقدس و چهره‌های شناخته شده هستند.

وی در مورد نگاه خاص قانون‌گذار به مطبوعات نیز عنوان کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات ممکن است در طول عمر فعالیت خودشان متهم به ارتکاب جرائم عمومی و خصوصی شوند که قانون‌گذار در این زمینه نگاه خاصی به اصحاب رسانه دارد و مورد توجه ویژه آن هستند.

الفت در ادامه با بیان اینکه اصحاب رسانه مدافع حقوق اجتماعی، شهروندی و عمومی مردم هستند گفت: بنابراین چون نگاه قضات یک نگاه صرفا قضایی خواهد بود و رسانه‌ها از یک پایگاه مردمی برخوردار و از متن مردم هستند لازم است که هیئت منصفه که نقشی حمایتی از مطبوعات و رسانه‌ها را دارد جایگاه خود را نشان دهد.

به گفته وی، لازم است که هیئت منصفه دادگاه مطبوعات خوزستان به قاضی دادگاه کمک کند تا حقایق روشن و کشف شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه هیئت منصفه دادگاه مطبوعات اشاره کرد و یادآور شد: این هیئت نباید هیچ وقت فکر کند که هسته‌ای از حاکمیت است و یا مرتبط و متصل به آن خواهد بود.

وی تاکید کرد: هیئت منصفه دادگاه مطبوعات هر چند در کنار قاضی است اما مستقل و رای آن‌ها نیز باید استقلال و بر اساس انصاف باشد ضمن اینکه وجود هیئت منصفه سبب رسمیت دادگاه مطبوعات خواهد شد.

انتهای پیام/72010/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول