اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست کرج خبر داد

توزیع 10 تن علوفه در منطقه حفاظت‌شده البرز جنوبی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج با اشاره به فرارسیدن فصل سرما از توزیع 10 تن علوفه مورد نیاز حیوانات در منطقه حفاظت‌شده البرز جنوبی خبر داد.

توزیع 10 تن علوفه در منطقه حفاظت‌شده البرز جنوبی

فردین حکیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: منطقه حفاظت‌شده البرز جنوبی دارای گونه‌های مختلف جانوری از جمله وحوشی مانند کل و بز است که حفاظت از آنها از جمله اولویت‌های محیط‌زیست استان و شهرستان کرج است.

وی تصریح کرد: با فرارسیدن فصل سرما و بارش برف در مناطق کوهستانی به ویژه منطقه حفاظت‌شده البرز شاهد این هستیم که بسیاری از این حیوانات در تامین مواد غذایی با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج افزود: در سال‌های گذشته مشاهده شده بود که برخی از حیوانات وحشی به ویژه بزهای کوهی برای تامین نیاز خود به مناطق روستایی و حاشیه جاده‌ها آمده که این امر خطراتی را هم برای شهروندان و هم برای حیوانات ایجاد می‌کند.

حکیمی گفت: به همین دلیل در سال جاری طرحی برای تامین علوفه مورد نیاز این حیوانات در دستور کار قرار گرفت که پس از تامین اعتبارات مالی در مجموع بیش از 10 تن علوفه خریداری شد.

وی تصریح کرد: این میزان علوفه با تلاش ماموران محیط زیست و همچنین مردم طی روزهای اخیر در مناطق حفاظت شده البرز جنوبی و زیستگاه‌های حیوانات توزیع شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج بیان داشت: در تلاش هستیم تا با تامین علوفه و مواد غذایی وحوش در البرز جنوبی از تلف شدن حیوانات در فصل سرما و یا ورود آنها به مناطق روستایی و مسکونی جلوگیری کنیم.

*مردم در زمستان به فکر پرندگان باشند

حکیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سرد شدن هوا و بارش برف در مناطق مختلف استان البرز گفت: در سطح شهرها و شهرستان‌های استان البرز گونه‌های مختلف پرندگان اسکان دارند که این حیوانات در زمستان به ویژه زمان‌های بارش باران و برف در یافتن سرپناه و موادغذایی با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

وی تصریح کرد: درخواست حامیان محیط زیست از شهروندان این است که در صورت داشتن شرایط لازم به فکر این پرندگان باشند تا از سرما و یا کمبود دانه و مواد غذایی تلف نشوند.

حکیمی افزود: در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما همواره به این امور خیر توجه شده و شاهد هستیم که بسیاری از شهروندان در زمستان در حیاط منازل خود و یا بر روی پشت بام‌ها محلی را تعبیه و اقدام به تامین دانه مورد نیاز پرندگان می‌کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه در روزهای آینده شاهد کاهش دمای هوا و بارش‌های برف و باران خواهیم بود، لازم است که مردم استان البرز به ویژه در مناطق روستایی و کوهستانی بیش از گذشته به این اقدام مبادرت کنند.

انتهای پیام/2302/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول