اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه اخیر صورت گرفت

کشف 17600 هزار قلم کالای غیر استاندارد در کهگیلویه

مسئول نمایندگی استاندارد کهگیلویه از کشف 17 هزار و 600 قلم کالای غیر استاندارد در سه ماهه اخیر در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده خبر داد.

کشف 17600 هزار قلم کالای غیر استاندارد در کهگیلویه

سپهدار حقدوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه از کشف 17 هزار و 600 قلم کالای غیر استاندارد در کهگیلویه خبر داد.

مسئول نمایندگی استاندارد کهگیلویه تصریح کرد: از زمان راه‌اندازی نمایندگی استاندارد در شهرستان، به صورت مداوم واحدهای مختلف تولیدی و صنایع غذایی مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرند.

حقدوست با بیان اینکه بازرسی از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه کالا با حضور بازرسان اداره کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد صورت می‌گیرد افزود: در دور جدید کنترل و رصد کالا در سه ماهه اخیر، 137 مورد بازرسی از سطح بازار شهرستان‌های کهگیلویه،چرام و لنده انجام گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از 17 هزار و 600 قلم کالای غیر استاندارد در بازرسی‌های سه ماهه کشف شده است.

حقدوست کالاهای مکشوفه را در 10 نوع کالا با نشان تجاری مختلف بیان و ابراز داشت: بیشتر این کالاها مربوط به مواد غذایی است.

مسئول نمایندگی استاندارد کهگیلویه تصریح کرد: طیف وسیعی از کالاهای مواد غذایی، کالای صنعتی و پزشکی که نشان استاندارد برای آن‌ها الزامی است، در طرح بازرسی کیفیت آزمایش می‌شوند.

حقدوست با اشاره به بازرسی‌های مستمر از سطح بازار در سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده گفت: در راستای سنجش کیفیت و استاندارد کالا، نمونه‌گیری از کالاهای مختلف انجام و کیفیت آن در آزمایشگاه معتبر بررسی می‌شود.

به گفته حقدوست پس از ارائه تذکر به فروشندگان واحدهای متخلف،کالاهای بی‌کیفیت و فاقد علامت استاندارد از سطح بازار جمع‌آوری خواهد شد.

حقدوست فرهنگ‌سازی در زمینه توجه به کیفیت و استاندارد کالا را ضروری خواند و گفت: همکاری مردم موجب امتنان کارشناسان و بازرسان نمایندگی استاندارد شهرستان کهگیلویه در پیشبرد اهداف و حصول اطمینان از حمایت شهروندان می‌شود.

وی از مردم خواست ضمن توجه به تاریخ تولید، انقضا و علامت استاندارد کالا، هرگونه انتقاد، نظر و پیشنهاد خود را با شماره 07443231015 به نمایندگی استاندارد در فرمانداری دهدشت گزارش دهند.

انتهای پیام/82016/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول